• چهارشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401093020528
  • خبرنگار : 50184

دانشگاه رازی جزو دانشگاه‌های برتر کشور از نظر شاخص "اچ" شد

دانشگاه رازی جزو دانشگاه‌های برتر کشور از نظر شاخص "اچ" شد

ایسنا/کرمانشاه مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه از قرار گرفتن نام این دانشگاه در بین هشت دانشگاه برتر جامع کشور به لحاظ شاخص "اچ" خبر داد.

حسین جوانشیری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری(ISC) اخیرا گزارشی از دانشگاه‌های برتر کشور از نظر شاخص "اچ" منتشر کرده، اظهارکرد: طبق این گزارش دانشگاه رازی با شاخص 112 رتبه هشت را در بین دانشگاه‌های جامع کشور بدست آورده است.

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه رازی از نظر این شاخص در بین کلیه دانشگاه‌های کشور در رتبه 13 قرار گرفته است.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه گفت: میزان بهره وری از تولیدات علمی یک پژوهشگر یا موسسه براساس میزان استنادات دریافتی از آن سنجیده می‌شود.

به گفته این مسئول، در بسیاری از نظام‌های رتبه بندی از شاخص "اچ" به عنوان شاخصی که نشان دهنده کیفیت خروجی علمی و بهره وری پژوهشی در سطح دانشگاه و موسسات پژوهشی و فناوری کشور است، یاد می‌شود.

وی تصریح کرد: شاخص "اچ" در رتبه‌بندی ISC نیز مد نظر قرار می گیرد و در امتیاز نهایی و رتبه بندی دانشگاه‌ها محاسبه می‌شود.

شاخصی"اچ" عددی است که می‌کوشد بهره‌وری و تأثیرگذاری علمی دانشمندان را به صورت کمی نمایش دهد. این شاخص با در نظر گرفتن تعداد مقالات پر استناد افراد و تعداد دفعات استناد شدن آن مقالات توسط دیگران محاسبه می‌شود.

دانشگاه رازی جزو دانشگاه‌های برتر کشور از نظر شاخص "اچ" شد

مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه از انتخاب دو عضو هیات علمی دانشگاه رازی به عنوان پژوهشگران برتر سال 1401 کشور خبرداد و گفت: دکتر دانیال کهریزی به عنوان پژوهشگر برگزیده کشور در گروه کشاورزی و منابع طبیعی در رشته مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی و دکتر یاسر شهبازی به عنوان پژوهشگر برگزیده کشور در گروه دامپزشکی در رشته بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح دکتر علی اصغر میرک زاده عضو هیات علمی دانشگاه رازی هم با عنوان " واکاوی رفتار زیست محیطی دانش آموزان ابتدایی استان کرمانشاه و ارائه بسته نیازسنجی آموزش زیست¬محیطی برای آنان"   به عنوان طرح پژوهشی برگزیده کشور معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha