• سه‌شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401092919501
  • خبرنگار : 71660

استقرار تسلیحات جدید روسیه در بلاروس

استقرار تسلیحات جدید روسیه در بلاروس

رئیس‌جمهوری بلاروس ضمن تشکر و قدردانی از همتای روس خود بابت تحویل تسلیحات جدید به کشورش، گفت در حال حاضر مینسک به موشک‌های بالستیک اسکندر مسلح شده و توسط سیستم‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ محافظت می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از راشا تودی، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس روز دوشنبه طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در مینسک به ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود گفت: همانطور که شما شش ماه پیش به ما وعده داده بودید، امروز ما سیستم‌های اس-۴۰۰ و مهمتر از آن موشک‌های اسکندری را که شما به ما تحویل دادید، مستقر کرده‌ایم.

ولادیمیر پوتین به همراه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور روز دوشنبه برای انجام مذاکراتی درخصوص همکاری‌ها در زمینه انرژی، نظامی و اقتصادی وارد بلاروس شدند. طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که این دو کشور پیشتر یک سیستم یکپارچه دفاع هوایی و سیستم هشداری را ایجاد کرده‌اند که سیستم‌های اس-۴۰۰ یکی از عناصر حیاتی آن هستند.

در ادامه این کنفرانس پوتین اظهار و لوکاشنکو تایید کرد که خلبانانی از بلاروس به زودی آموزش‌هایی را درخصوص استفاده از "تسلیحات و مهمات ویژه" دریافت خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری بلاروس خاطرنشان کرد: من باید عرض کنم که ما هواپیماهایی را آماده کردیم. باید بگویم که چنین هواپیماهایی را از زمان شوروی داشتیم و آن‌ها را در فدراسیون روسیه آزمایش کرده‌ایم. ما با همکاری روسیه، به خدمه‌ها آموزش می‌دهیم که چگونه این هواپیماها را هدایت کنند.

ولادیمیر پوتین هم طی این دیدار تصریح کرد: کرملین مطلقاً هیچ برنامه یا علاقه‌ای برای "بلعیدن" هیچ کشوری ندارد. مسکو تنها به دنبال یکپارچگی اقتصادی بیشتر با بلاروس، همسایه و نزدیکترین متحد خود است و کسانی که خلاف این را می‌گویند، صرفا به دنبال متوقف کردن این روند هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha