• دوشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401092819231
  • خبرنگار : 30188

چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیریم؟

چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیریم؟

یادگیری یک زبان غیر از زبان مادری کار ساده‌ای نخواهد بود و به تمرین بسیار نیاز دارد. امروزه روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان در دسترس همه قرار دارد، برنامه‌هایی که به راحتی می‌توانید در تلفن همراه خود از آن‌ها استفاده کرده و مهارت صحبت کردن، خواندن، نوشتن و شنیدن خود را ارتقاء ببخشید.

به گزارش ایسنا به نقل از موسسه زبان سفیر گفتمان، آموزش زبان انگلیسی برای همه امکان‌پذیر است اما اگر نمی‌توانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید، برخی از دلایل آن را توضیح خواهیم داد.

زمان کافی برای یادگیری زبان انگلیسی در نظر نمی‌گیریم!

«وقت ندارم» رایج‌ترین بهانه‌ای است که افراد برای یاد نگرفتن زبان انگلیسی می‌گویند. با توجه به اینکه امروزه آموزش‌های آنلاین توانسته‌اند بسیاری از مشکلات را برای زبان آموزان حل کنند، دیگر نباید گفت وقت کافی ندارم! در هر سطحی که هستید مبتدی، متوسط یا پیشرفته، از طریق برنامه‌های آفلاین یا کلاس‌های آنلاین در آموزشگاه زبان انگلیسی سفیر می‌توانید در تمام ساعات روز زبان انگلیسی را یاد بگیرید. ساده‌ترین روش‌ها برای یادگیری زبان روزنامه‌ها، کتاب‌ها، پادکست‌ها و ویدیوها هستند که در هر کجا، در مترو، اتوبوس، محل کار یا خانه به راحتی می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کرده و از کوچک‌ترین فرصت‌ها برای یادگیری استفاده کنید. بسیاری از این منابع رایگان هستند و بدون پرداخت هزینه می‌توانید یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کنید. قطعاً همه افراد در طول روز ۳۰ دقیقه زمان اضافی دارند که آن را صرف یادگیری زبان انگلیسی کنند.

زبان انگلیسی را در موقعیت‌های واقعی به کار نمی‌بریم!

بسیاری از افراد زمان کافی برای آموزش زبان انگلیسی در اختیار دارند، اما همچنان در مورد یادگیری با مشکلاتی مواجه هستند. یکی از دلایلی که زبان آموزان نمی‌توانند زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرند، این است که آنچه آموخته‌اند را در موقعیت‌های واقعی به کار نمی‌برند. یک سری از کلمات و عبارات را می‌توان در حین صحبت کردن استفاده کرد. زمانی که کلمات و عبارات به انگلیسی به کار گرفته نشوند، نمی‌دانید چه میزان در یادگیری موفق بوده‌اید.

چرا زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیریم؟

زمان زیادی را برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی صرف می‌کنیم!

بسیاری از زبان آموزان در یادگیری زبان انگلیسی بیشتر زمان و تمرکز خود را برای یادگیری گرامر صرف می‌کنند. گرچه گرامر بخش مهمی از یادگیری زبان انگلیسی است و کمک می‌کند تا بتوانید به انگلیسی بهتر صحبت کنید، اما نباید در حین صحبت کردن به انگلیسی، خود را درگیر گرامر کنید. زبان آموزان مبتدی در صحبت کردن می‌توانند تنها به کلمات و عبارات کوتاه بسنده کنند، به مرور زمان در جملات خود می‌توانند قواعد و گرامر را نیز به کار ببرند.

ترس از اشتباه ما را از یادگیری باز می‌دارد!

کسانی که از اشتباه صحبت کردن، اشتباه خواندن و یا اشتباه نوشتن می‌ترسند، دوره یادگیری طولانی‌تری خواهند داشت. هرگز نباید در حین صحبت کردن اگر اشتباهی را مرتکب می‌شوید، بترسید. زمانی که صحبت نکنید، ننویسید و نخوانید یاد نخواهید گرفت. بهترین راهکار برای آموزش زبان انگلیسی این است که برای تقویت اعتماد به نفس خود، با دوستانی که زبان انگلیسی را خیلی نمی‌دانند یا با خودتان، در مورد اتفاقات روزمره با جملات کوتاه انگلیسی صحبت کنید. از این طریق می‌توانید اشتباهاتی که مرتکب می‌شوید را به راحتی اصلاح کنید.

برای یادگیری زبان انگلیسی برنامه ریزی نداریم!

بسیاری از زبان آموزان چندان به برنامه‌ریزی علاقه‌ای ندارند، اما یک برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند در روند یادگیری تاثیر بسیاری داشته باشد. با توجه به میزان مهارتی که از زبان انگلیسی دارید، یک برنامه منظم را در نظر بگیرید. در حوزه‌هایی که مهارت کمتری دارید، زمان بیشتری را در نظر بگیرید. اگر نمی‌توانید نقاط ضعف خود را پیدا کنید، بهتر است از اساتید آموزشگاه کمک گرفته تا نقاط ضعف شما را تشخیص و آن‌ها را به شما یادآوری کند. یک راهنمایی صحیح به زبان آموز کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را شناسایی و سریعتر آن‌ها را بهبود ببخشد.

در یادگیری زبان انگلیسی ثبات نداریم!

نه تنها برای یادگیری زبان انگلیسی بلکه برای یادگیری هر موضوعی اگر ثبات وجود نداشته نباشد نمی‌توانید آن را یاد بگیرید. هر روز انگیزه خود را تقویت کنید، هر روز تمرین داشته باشید، هر روز صحبت کنید. شما باید در مسیری که برداشته‌اید ثابت قدم باشید، با به کار بردن کلمات و جملات انگلیسی در طول زندگی روزمره خود می‌توانید روند آموزش زبان انگلیسی را به یک عادت تبدیل کرده و آن را دنبال کنید.

فکر می‌کنیم به یادگیری زبان انگلیسی نیاز نداریم!

اگر فکر می‌کنید به یادگیری زبان انگلیسی نیازی ندارید، تصور غلطی است. امروزه به دلیل اینکه زبان انگلیسی در بسیاری از حوزه‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند، یادگیری آن قطعاً در آینده تحصیلی و شغلی شما موثر خواهد بود. با یادگیری انگلیسی می‌توانید کتب را به زبان اصلی مطالعه کنید، فیلم‌ها و موسیقی‌های درجه یک جهان را ببینید و گوش دهید. قطعاً زبان انگلیسی می‌تواند در آینده منجر به ارتقاء سطح شغلی شما شود.

آیا یادگیری زبان انگلیسی سخت است؟

پاسخ به این سوال تا حدودی بستگی به خودتان دارد ،اما به صورت کلی می‌توان گفت استفاده از گرامر پیچیده در مکالمات سریع ، استفاده از واژگان برای غیر بومیان، عبارات و اصطلاحات بومی، تلفظ و گویش‌های مختلف

میتواند این زبان جهانی را اندکی دشوار کند ولی قطعا انتخاب شیوه درست آموزش و تمرین و تکرار برای زبان‌آموزان راه گشاست.

با کمک سفیر زبان انگلیسی را یاد می‌گیریم !

برای اینکه بتوانید آموزش زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید باید یک جدول زمانی و برنامه مشخص را در نظر بگیرید. ترس‌ها و بهانه‌ها را کنار بگذارید و از همین امروز با توجه به سطح مهارت و سرعتی که دارید یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کنید. آموزشگاه سفیر برای یادگیری زبان انگلیسی شما برنامه ویژه‌ای دارد که با انجام تعیین سطح آنلاین، بهتر می‎توانید مسیر یادگیری خود را مشخص کنید، این موضوع کمک می‌کند تا با انتخاب روش آموزشی درست، زودتر به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۷:۱۸

ممنونم بسیار خواندنی بود چون من هم مدت زیادی با مشکل اینکه چرا زبان انگلیسی یاد نمیگیرم ربرو بودم