• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401092717791
  • خبرنگار : 50490

مدیر جهادکشاورزی بابل خبرداد:

شناسنامه‌دار شدن ۲۰۰ هکتار از باغ مرکبات بابل

شناسنامه‌دار شدن ۲۰۰ هکتار از باغ مرکبات بابل

ایسنا/مازندران مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بابل بر لزوم شناسنامه‌دار شدن باغ مرکبات، تاکید کرد و گفت: ۲۰۰ هکتار از باغ مرکبات و ۳۳ هکتار باغ کیوی در شهرسان بابل شناسنامه‌دار شدند.

محسن علی‌گلزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به لزوم شناسنامه‌دار شدن باغ مرکبات، اظهار کرد: ۲۰۰ هکتار از باغ مرکبات و ۳۳ هکتار باغ کیوی در شهرسان بابل شناسنامه‌دار شدند.

وی با اشاره به ۲۴ هزار و ۴۱۳ هکتار از باغات شهرستان بابل، افزود: تعداد بهره برداران باغی شهرستان بابل ۲۰ هزار و  ۹۴۲ نفر و میزان مساحت باغ مرکبات نیز ۲۲هزار و۲۱۰ هکتار است.

 وی میزان تولید کل محصولات باغی را ۶۹۹ هزار و ۸۰۷ تن برشمرد و ادامه داد: همچنین میزان تولید مرکبات شهرستان بابل  ۶۵۸ هزار و ۷۷۹ تن ثبت شده است.

 این مسئول با اعلام اینکه مساحت باغ کیوی شهرستان بابل ۵۰۵ هکتار و میزان تولید کیوی نیز ۱۳ هزار و ۸۶۰ تن است، تصریح کرد: مساحت باغ سیاه ریشه این شهرستان یک‌هزار و ۶۹۸ هکتار(به‌صورت سطوح پراکنده) و میزان تولید آن ۲۷ هزار و۱۶۸ تن برآورد شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی بابل مساحت سطح زراعی شهرستان را ۴۷ هزار و  ۵۳۴ هکتار عنوان کرد و گفت: میزان تولید برنج سفید شهرستان بابل ۲۲۵ هزار و  ۱۳۷ تن است.

 وی با اشاره به میزان سطح بیمه زراعی و باغی در شهرستان بابل اشاره کرد و افزود: ۸هزار و ۸۴۵ هکتار از زمین زراعی و باغی شهرستان با تعداد۵ هزار و ۷۲ نفر بهره‌بردار زیر پوشش بیمه باغداری هستند.

 علی‌گلزاده، ادامه داد: مساحت ۱۸ و نیم هکتار باغ کیوی و ۱۰۸ و نیم هکتار باغ مرکبات شهرستان بابل ثبت سامانه سماک هستند.

 وی محصولات کشاورزی قابل صادرات شهرستان بابل را شامل برنج، پرتقال، کیوی، گل و گیاه وعسل دانست و یادآور شد: میزان تولید عسل شهرستان بابل دوهزار و۸۸۰ تن با ۲۴۰ هزار کندو است که هزار و ۳۳۰ بهره‌بردار در این حوزه فعالیت دارند.

 مدیر جهاد کشاورزی بابل، گفت: برای ۹ ونیم هکتار باغ کیوی و ۲۷ هکتار باغ مرکبات شهرستان بابل با ۱۱ بهره‌بردار کیوی و دو بهره‌بردار مرکبات کد (Qr) یا رمزینه صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha