• شنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401092617729
  • خبرنگار : 71616

در طرح‌های فروش خودروسازان

الزام مراجعه به نمایندگی خودرو طی پنج ماه حذف شد

الزام مراجعه به نمایندگی خودرو طی پنج ماه حذف شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت، با هدف تسهیل نقل‌و انتقال خودرو در کشور، الزام مراجعه مشتری به نمایندگی شرکت عرضه‌کننده خودرو حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل ١٠٠٠ کیلومتر کارکرد به منظور فعال‌سازی گارانتی را حذف کرد.

به گزارش ایسنا. طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت صنایع حمل‌ونقل این وزارتخانه، با توجه به اتخاذ سیاست‌های اخیر در زمینه توسعه روش‌های فروش خودرو از قبیل طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، جایگزینی خودروی فرسوده، فروش فوری، فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش حداکثر یک‌ساله و به‌ویژه عرضه خودرو در بورس کالا که موجب تقلیل فاصله قیمت کارخانه تا بازار شده است، ضابطه الزام مراجعه مشتری به نمایندگی شرکت عرضه‌کننده خودرو حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل ١٠٠٠ کیلومتر کارکرد به منظور فعال‌سازی گارانتی را حذف کرد.

پیش از این با توجه به تصمیمات پنجاه‌ودومین نشست کمیته خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشتریان حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل ١٠٠٠  کیلومتر کارکرد خودرو، برای سرویس اولیه باید به نمایندگی شرکت‌های خودروساز مراجعه می‌کردند. در غیر این صورت، شرکت‌های خودروساز مکلف به ابطال گارانتی خودروی مذکور بودند.

این شرط مراجعه به نمایندگی پس از تحویل خودرو که از همان سال ١٣٩٩ به منظور برون‌رفت از ایجاد فضای دلالی و قیمت‌گذاری کاذب در سال ۱۳۹۹ از سوی کمیته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت به اجرا گذاشته شده بود، در ابتدای اجرای طرح‌های فروش خودروسازان مهلتی سه‌ماهه بود و سپس در اسفندماه ١٣٩٩، با مصوبه کمیته خودرو، این مدت مراجعه به پنج ماه افزایش یافت.

حال تعلیق این الزام با هدف پرهیز از بروز اختلاف فی‌مابین اشخاصی که قبل از سررسید سرویس اولیه، نسبت به نقل‌وانتقال خودرو اقدام می‌کنند، انجام شده است.

پیرو بخشنامه جدید معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز با توجه به تغییر شرایط عرضه خودرو در ماه‌های اخیر و در راستای رفع مشکلات و کاهش شکوائیه‌های متعدد مصرف‌کنندگان خودروهای مذکور که با ابطال گارانتی مواجه شده‌اند، از شرکت‌های خودروساز خواسته است در چارچوب آیین‌نامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، سازوکار اجرایی لازم را تهیه و موضوع در اطلاعیه‌های فروش و قراردادهای تنظیمی درج کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۹:۳۲

باسلام برسد که دست سخنگوی وزارت صمت و مسئولین ایران خودرو و کسانی که با قرعه کشی ماشین سرکار دارند تو را خدا طرح اینکه پول در حساب مشتری مسدود شود را اجرا کنید تا ما در طرح مادران صاحب ماشین بشویم با ۳ فرزند هر سری ثبت نام میکنم اسم خانمم در نمیاد این محدودیت ها را اجرا کنید 1- سه سال سند در رهن باشد 2 کد پستی را قفل کنید تا نتوانند دلالان ماشین از استان های دیگر به استان خودشان بیاورند 3- پلاک فعال در خانواده را دوباره اجرا کنید تورا خدا اجرا کنید با تشکر از مسئولین عزیز و انقلابی .

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۵:۰۹

بهتر نیست یه نگهبان ۲۴ ساعته هم کنار ماشین بزارن تا یهو انتقال داده نشه خدایی نکرده. مرد حسابی کلا باید جمع بشه این مسخره بازی. مادران سه فرزند برای چی باید ماشین ارزون بگیرن آخه؟!!

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۱۰:۲۰

متاسفانه این خبر اشتباه است و سایپا و وزارت صمت پاسخگو نیست و قانون 1000 کیلومتر گارانتی سایپا برخلاف ایرانخودرو پابرجاست!

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۰۴ ۱۳:۲۸

این قانون برای ایران خودرو هم هست