• شنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401092617650
  • خبرنگار : 71457

تشکیلات خودگردان: کشورهای جهان از مواضع اسرائیل و ادامه جنایت‌هایش به ستوه آمده‌اند

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که این اظهارات مردود است و چالشی علیه قطعنامه‌های مشروع بین المللی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی مدعی شده بود، صلحی که وی با فلسطینی‌ها به دنبال آن است مبتنی بر اعطای اختیار به فلسطینی‌ها برای داشتن دولت خودمختار اما بدون حاکمیت است و امنیت نیز در حیطه اختیارات اسرائیل خواهد بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو عمومی ملی آمریکا NPR گفت: «بله، فرمول من بسیار ساده است، تنها صلحی که ماندگار خواهد بود، صلحی است که می‌توانیم از آن دفاع کنیم».

وی افزود: «چیزی که ما می‌توانیم از آن دفاع کنیم، چیزی است که در آن فلسطینی‌ها تمام اختیارات لازم برای اداره خود را داشته باشند، اما نه قدرت‌هایی که جان ما را تهدید می‌کنند، به این معنی که امنیت در هر ترتیبات سیاسی که ما به طور واقع بینانه به آن خواهیم رسید، باید در دست خود اسرائیل باقی بماند»‌.

در همین حال، نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این اظهارات نتانیاهو گفت: این اظهارات مردود است و چالشی علیه قطعنامه‌های مشروع بین المللی به ویژه قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت است که این قطعنامه شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطین از جمله قدس شرقی را غیرقانونی می‌داند.

ابو ردینه گفت: حق مردم فلسطین برای تشکیل کشور مستقل با پایتختی قدس شرقی پایه و اساس تحقق صلح عادلانه بر مبنای قطعنامه‌های مشروع بین المللی است. چنین اظهاراتی به جهانیان حقیقت نیت‌های خصمانه اسرائیل علیه مشروعیت بین المللی و قانون بین المللی را نشان می‌دهد و اینکه هیچ شریک اسرائیلی وجود ندارد که خواهان تحقق صلح بر مبنای مشروعیت بین المللی باشد. بدون دادن حقوق مشروع ملت فلسطین، هیچ صلح و امنیتی برای کسی وجود نخواهد داشت. کشورهای جهان از این مواضع اسرائیل و ادامه جنایت‌های اشغالگر به ستوه آمده‌اند. اقدام اسرائیل در نقض قانون بین الملل باعث می‌شود که در معرض بازخواست حقوقی قرار بگیرد.

وی نسبت به این سیاست اسرائیل که درصدد نهادینه کردن اشغالگری و آپارتاید است، هشدار داد و دولت آمریکا را مسئول وفاء به وعده‌هایش و حفظ راهکار تشکیل دو کشور بر اساس مشروعیت بین المللی دانست.

ابو ردینه خاطرنشان کرد که با ادامه سیاست الحاق و سیاست تبعیض نژادی و خصومت‌های اسرائیل علیه مردم فلسطین، هیچ صلحی وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha