• شنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401092617547
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل:

افزایش تولید در فضای کسب کار تنها راه جبران عقب ماندگی اردبیل است

افزایش تولید در فضای کسب کار تنها راه جبران عقب ماندگی اردبیل است

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: توسعه فضای کسب کار و افزایش تولید می تواند تنها راه جبران عقب ماندگی سالهای اخیر در استان اردبیل باشد.

 سید حامد عاملی ۲۶ آذر در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: اگر مسئله افزایش تولید و خدمات در فضای کسب و کار استان اتفاق بی افتد بسیاری از عقب ماندگی های سالهای قبل جبران خواهد شد.

به گفته وی، برای اینکه اشتغال و افزایش تولید پایدار را در استان شاهد باشیم لازم است در بحث صدور مجوزها، تامین مقدمات کسب کار تسهیل و با سرمایه گذاران همکارهای لازم از سوی دستگاه های اجرایی اتفاق بیفتد.

 استاندار اردبیل همچنین از دستگاه های اجرایی خواست از برخوردهای سلیقه ای پرهیز کنند تا رونق کسب کار در فضای استان اتفاق بیفتد و شاهد کاهش بیکاری و توسعه تولید و تجارت باشیم.

وی با بیان اینکه استان اردبیل ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی را دارد، ادامه داد: با توجه به وجود پتانسیل‌های لازم در استان برای ارتقای درآمد سرانه، باید همکاری‌های لازم مدیران دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی برای افزایش این میزان انجام شود.

عاملی با بیان اینکه در حوزه گردشگری نیز می توانیم با تقویت زیرساخت ها به ثروت بالایی برسیم، ادامه داد: در حوزه صنعت استان این توانمندی را دارد که ارزش تولید محصولات خود را ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش دهد و این مسئله با طرح توسعه امکانپذیر بوده و همت همگانی را می طلبد.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه تسهیل فضای کسب و کار و تولید باید در اولویت اقدامات مسئولان قرار گیرد، ادامه داد: اگر به دنبال خدمت به مردم هستیم با ظاهرسازی در استان هیچ اتفاقی نمی افتد چرا که باید به دنبال تحقق کارها باشیم.

وی ادامه داد: بحث اتصال راه آهن پارس آباد به آذربایجان و اروپا می تواند تحول و ظرفیت بزرگی در حمل نقل منطقه بوجود بیاورد و این پروژه اهمیت بسیاری برای ما دارد که باید در اهتمام آن تلاش کنیم.

عاملی با تاکید بر اینکه مسئولان و نمایندگان باید با همدلی در جهت تحقق برنامه های استانی برآیند، اضافه کرد: با افزایش راندمان تولید در استان می توانیم در افق ۱۴۰۳ وضعیت سرانه در آمد مردم استان را به دوبرابر برسانیم این اتقاق با تبدیل پتاسیل های استان به ثروت امکان پذیر خواهد بود.

به گفته وی، حمایت از سرمایه گذاران و تقسیط بدهی‌های مالیاتی و بانکی در بلندمدت می‌تواند موجب افزایش سرمایه و در صورت فراهم شدن شرایط ایجاد سرمایه گذاری های جدید و افزایش تولید شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha