• شنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401092617519
  • خبرنگار : 71592

خشم رژیم صهیونیستی از نمایش سلاح «هدار گلدن» توسط حماس

خشم رژیم صهیونیستی از نمایش سلاح «هدار گلدن» توسط حماس

نمایش سلاح متعلق به افسر اسیر صهیونیستی توسط حماس در یک جشنواره مردمی در غزه، خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

به گزارش ایسنا، عیناو حلاوی، خبرنگار روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از محافل صهیونیستی آگاه گفت، نمایش سلاح هدار گلدن، اسیر صهیونیستی در دست حماس، نشان دهنده جنگ روانی این جنبش علیه اسرائیل و تلاش برای اخاذی از آن در آستانه تشکیل دولت جدید است؛ دولتی که هرگز برای آزادی اسیران فلسطینی که توسط اسرائیلی ها کشته شدند، آمادگی نخواهد داشت و این جنجال اصلی با حماس است.

وی افزود، یارون بلوم، مسئول سابق پرونده اسرای اسرائیل، پیشنهادی را برای تکمیل مذاکرات ارائه کرد، اما مقامات ارشد دولت اسرائیل با نزدیک شدن به تاریخ انتخابات از پذیرش آن خودداری کردند. مذاکراتی هم که با میانجیگری مصر و سایر طرف‌ها انجام شد؛ با این فرض که اکنون به نفع حماس است که به منظور بهبود اساسی و بلندمدت شرایط برای فلسطینیان در غزه، به این پرونده پایان دهد، اما این مذاکرات به نتیجه‌ای نرسید.

الکساندرا لوکاش، خبرنگار یدیعوت آحارونوت به نقل از آیلت خواهر گلدن، پس از نمایش اسلحه وی گفت: اقدام دولت مایه شرمساری است، دولت برای بازگشت سربازانش نمی‌جنگد. نمی‌دانم آیا می‌توان تصور کرد برای والدینی که تصاویر وسایل پسرشان را در رسانه‌ها دریافت می‌کنند، چه اتفاقی می‌افتد.

او ادامه داد: همه چیز فروپاشیده است، سیستم کور شده است، دیگر وجود ندارد و اعتقاد غالب در بین خانواده‌های سربازان اسیر این است که هر مادر یهودی می‌داند که هیچکس برای سربازان نمی‌جنگد. جامعه اسرائیل که بارها بهترین فرزندان خود را برای دفاع از اندیشه صهیونیستی فرستاده است، شرم بر سر دولت را می‌بیند".

خواهر گلدن افزود: رسانه‌ها از سیاستمداران اسرائیلی درباره اهرم فشاری می‌پرسند که علیه حماس به کار می‌برند، اینکه چه کاری برای بازگرداندن سربازان صهیونیستی انجام داده‌اند. از اسرائیلی‌ها می‌خواهم از ارزش صهیونیست‌ها دفاع کنند، زیرا "کشور" در حال فروپاشی است. نتانیاهو و گانتس را سرزنش می‌کنم که برای بازگرداندن سربازان نمی‌جنگند.

همچنین برادر گلدن گفت: دولت از بازگرداندن اسیران شانه خالی کرده است، معادله باید تغییر کند. یارون بلوم، هماهنگ کننده پرونده قبلی، هر کاری کرد تا اطلاعات را از خانواده‌ها مخفی کند و نکته عجیب این است که حتی پس از نمایش اسلحه هدار توسط حماس، هنوز کسی با ما صحبت نکرده و به خود زحمت نداده است که ما را در جریان آخرین تحولات موقعیت و رفتار خانواده‌های زندانیان در اسرائیل قرار دهد.

وی افزود: دیگر مشخص نیست که دشمن "کشور" کیست؛ خانواده‌های سربازان اسیران یا حماس که سربازان را به اسارت می‌گیرد، هیچ گونه هماهنگی در پرونده اسیران وجود ندارد، حماس دو معادله ایجاد می‌کند: یا بهای سنگینی می‌پردازیم و اسیران را آزاد می‌کنیم، یا ارزش عالی دولت را حذف می‌کنیم تا جایی که ناپدید می‌شود، جامعه ما نابود می‌شود و این یک تضمین متقابل است.

این رویکردهای ناامیدکننده نشان می‌دهد که خانواده‌های اسرای اسرائیلی از زمانی که فرزندانشان در غزه اسیر شده‌اند احساس انزوا می‌کنند، احساس می‌کنند به حاشیه رانده شده‌اند. تلاش‌های دولت نیز هنوز به ثمر نرسیده است و مردم با آن همدردی نمی‌کنند و هیچکس به آن نمی‌پیوندد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha