• جمعه / ۲۵ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401092516633
  • خبرنگار : 71129

کره شمالی برای دستیابی به «سلاح استراتژیک جدید خود» دست به آزمایش جدید زد

کره شمالی برای دستیابی به «سلاح استراتژیک جدید خود» دست به آزمایش جدید زد

رسانه دولتی کره شمالی امروز (جمعه) گزارش کرد، پیونگ یانگ یک موتور با سوخت جامد با رانش بالا را به منظور دستیابی به سلاح جدید استراتژیک خود با موفقیت آزمایش کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از آژانس خبری مرکزی کره شمالی (KCNA)، یک موسسه مهم تحت نظارت آکادمی علوم دفاعی کره شمالی یک موتور سوخت جامد با رانش بالا را که نخستین مورد برای این کشور است در مرکز آزمایش‌های ماهواره‌ای "سوهای" آزمایش کرده است.

کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی شخصا در محل آزمایش این موتور حضور داشت.

این آژانس خبری همچنین گزارش کرد، کیم جونگ اون ابراز امیدواری کرد که یک سلاح استراتژیک جدید دیگر در کوتاه‌ترین زمان ساخته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۵ ۰۹:۱۸

پیشرانه با سوخت جامد برای اکثریت مطلق مردم کره شمالی نان و بهداشت و خوراک شد؟! در کره شمالی قوانین بدوی و قرون وسطی حاکم است که اجازه نمی دهد مردم از زادگاهشان به جای دیگری بروند این سیاست برای آن است که به دو میلیون نفری که در پایتخت دست چین شده مرد آورده شده اند حداقلی برسد. ولی بافی مردم با گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند. همین که در ارتش کره شمالی همه تجهیزات کهنه اند گواه غلط بودن سیاست دفاعی این نظام تمامیت خواه ضد بشری است. جز چند فروند نمایشی میگ ٢٩ تنها دارایی نیروی هوایی کره چند ده فروند میگ ١۵ از نسل دوم جت است که سرعت زیر صوت دارد. اين ذوق زدگی‌ها در خبرگزاری دولت برای آن است که آرزو دارند ایران را به کره شمالی دوم بدل کنند. خب نمی توانید اینجا ایران است. با ملتی به کل متفاوت ذوق زدگی برای کره شمالی احمقانه است. ایران باید به توسعه یافته ها بنگرد و از آنها الگو بگیرد نه از کشوری درمانده و بدبخت و فلاکت زده کسانی بخواهنذ الگو برداری کنند.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۵ ۱۱:۰۱

یک بار با آمریکا دست دادی، اینقدر آی کی یو داری که سرنوشت قذافی رو عبرت کنی بساز تا بسازیم ..... آخرش آمریکا باید جلوت زانو بزنه وقتی موشکهات به واشنگتن برسه......

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۵ ۱۱:۱۰

نان ندارن بخورن همش به فکر موشکن. سر جنگ نداشته باش تا آسوده باشی مردک