• پنجشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401092416497
  • خبرنگار : 50175

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس:

محور اصلی توسعه در هر کشور و جامعه‌ای، نیروی انسانی است

محور اصلی توسعه در هر کشور و جامعه‌ای، نیروی انسانی است

ایسنا/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: محور اصلی توسعه در هر کشور و جامعه‌ای نیروی انسانی است.

یحیی ابراهیمی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش لرستان که ۲۴ آذرماه در سالن آمفی‌تئاتر استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: در بررسی شاخص‌ها اگر به شاخصه توسعه نگاه شود محور اصلی توسعه در هر کشور و جامعه‌ای نیروی انسانی است.

وی تصریح کرد: در بحث نیروی انسانی مهم‌ترین مؤلفه در کشور و در تمام دنیا آموزش‌وپرورش بوده بر این اساس هرچقدر در آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری کنیم قطعاً به نفع جامعه است و می‌توانیم در توسعه نقش بسزایی داشته باشیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مؤلفه تولید ثروت در تمام دنیا نیروی انسانی است و نیروی انسانی دست‌پرورده آموزش‌وپرورش است.

ابراهیمی با بیان اینکه آیا در این مدت در حق آموزش‌وپرورش ظلم نشده است، افزود: بحث رتبه‌بندی معلمان در مجلس وقتی قوانین مصوب می‌شد حدود ۸۰ هزار تا ۹۰ هزار میلیارد پول می‌خواست که رتبه‌بندی به شکل کامل اجرا شود در حال حاضر یکی از مطالبات اصلی حوزه آموزش‌وپرورش بحث اجرای رتبه‌بندی به شکل کامل بود انتظار می‌رود پیگیری مطالب باشید.

وی اضافه کرد: بیشترین مدارس کانکسی و تخریبی در کشور مربوط به لرستان بوده انتظار می‌رود اگر قرار است اتفاقی در این استان بیفتد و نیروی انسانی محور توسعه در این استان باشد بایستی زیرساخت‌های آموزش‌وپرورش درست شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس با بیان اینکه هنرستان فنی و حرفه‌ای ساخته شده ولی تجهیز نشده است، گفت: در آموزش‌وپرورش باید رفاهیات مدنظر باشد و سرانه دانش‌آموز در لرستان خیلی متفاوت است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه اقتصادی سازی مدارس انجام شود، افزود: آمار شفافی ارائه شود که هلدینگ‌های اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان چقدر درآمد داشته و چقدر به استان لرستان تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه فوق‌العاده شغل فرهنگیان یکی دیگر از مطالبات فرهنگیان است، اضافه کرد: در زمان کرونا از ۴۰۰ هزار دانش‌آموز ۱۰۰ هزار نفر به سیستم شاد دسترسی نداشتند این عمق محرومیت استان بوده که دسترسی به سیستم‌های آموزشی ضعیف است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدارس کانکسی و مدارسی که کد تخریب خورده‌اند انجام و تأمین اعتبار شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha