• پنجشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401092416225
  • خبرنگار : 50189

مسئولان استان کرمان و کشور درباره امهال وام ها و جبران خسارت کشاورزان چه گفتند؟

مسئولان استان کرمان و کشور درباره امهال وام ها و جبران خسارت کشاورزان چه گفتند؟

ایسنا/کرمان استاندار کرمان می گوید: به بانک ها از طریق شورای تامین استان اعلام کرده ایم تا تعیین تکلیف امهال وام ها به کشاورزان فشار نیاورند و با آنها تماس نگیرند زیرا کشاورزان ما افراد آبرومندی هستند که به علت سرمازدگی دچار مشکل شده اند.

محمدمهدی فداکار صبح امروز امروز ۲۵ آذرماه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان گفت: برای جبران خسارات سرمازدگی پنج بار فقط مکاتبه کردم و پیگیری های زیادی صورت گرفته و فقط باید سازمان برنامه و بودجه کشور آن را تامین مالی کند.

او با بیان این مطلب که خسارت ۱۳ هزار میلیارد تومانی سرمازدگی معادل حدود ۱۰ برابر بودجه عمرانی استان است، می افزاید: شرکت مس حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان در بانک کشاورزی سپرده کرده تا کشاورزان شهرستان های کرمان، سیرجان، شهربابک، رفسنجان و انار بتوانند تسهیلات بگیرند.

به اعتقاد استاندار کرمان، شرکت های دانش بنیان یک مستند در خصوص شیوه های مقابله با سرمازدگی تهیه کنند تا از طریق آن به مردم آموزش داده شود و به مردم باید یک نسخه واحد در این زمینه داده شود.

او می افزاید: به بانک ها از طریق شورای تامین استان کرمان اعلام کرده ایم تا تعیین تکلیف امهال وام ها به کشاورزان فشار نیاورند و با آنها تماس نگیرند زیرا کشاورزان ما افراد آبرومندی هستند که به علت سرمازدگی دچار مشکل شده اند.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: معاونت اقتصادی استانداری و اتاق بازرگانی هماهنگ کننده بین اجزا و نهادهای مرتبط با کشاورزی باشند و فقط نباید به پسته توجه کرد بلکه به خسارات وارده به سایر محصولات کشاورزی که در چند سال گذشته دچار مشکل شده، توجه شود.

او می افزاید: باید مشکلات بخش کشاورزی در حوزه کمیت و کیفیت ریشه ای حل شود و برای کارهای پژوهشی باید سرمایه اولیه وجود داشته باشد و مجلس شورای اسلامی در حد توان در این زمینه کمک می کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که باید روش های مقابله با سرمازدگی در یک باغ به وسعت زیاد در سردترین نقطه انجام تا اعتماد کشاورز جذب شود، تصریح کرد: یک حمایت اولیه نیاز است تا کشاورزان با اعتماد از راهکارهای علمی ارائه شده استفاده کنند.

طاهری بروجنی معاون نظارت بانک کشاورزی کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه ما در کنار کشاورزان هستیم، می گوید: بانک کشاورزی ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در استان کرمان را شامل امهال وام کشاورزی کرده و تا نیمه دی ماه غرامت کشاورزان پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۴ ۱۸:۰۲

سلام کارشناسان جهاد فقط میاین گذارش از سرمازدگی و‌خسارات سیل گذارش تهیه میکنن حق ماموریتاشان را میگیرن دیگر خبری نمی شود من چندین مرحله خسارت سنگینی به باغهایم وارد شد از بازرسی کرمان برای جهاد بافت نامه گرفتم فیلم عکسهای خسارت را بردم جهاد بافت فقط تنها کاری کردن اسم من را نوشتن که وام میدهیم هیج خبری نشد جهاد بافت کرمان به خسارت دیدگان اهمیتی نمیدهد نه کمک بلاعوضی نه وامی برای جبران ندادن با این روش تا جند سال دیگر باغ داری کشاورزی در منطقه گوغر به طور کامل نابود میشود

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۴ ۱۹:۱۹

سلام به مسئولین محترم فکری به حال بیمه کشاورزی کنید تاحالا خبری نیست