• چهارشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1401092315937
  • خبرنگار : 30165

معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر مطرح کرد

تحولاتی که کشورها را به ۲ گروه صنعتی پیشرفته و عقب‌مانده بسیار عمیق تبدیل می‌کنند

تحولاتی که کشورها را به ۲ گروه صنعتی پیشرفته و عقب‌مانده بسیار عمیق تبدیل می‌کنند

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این‌که اکنون در یک برهه زمانی تحولی قرار داریم که نتایج آن ۵ تا ۱۰ سال آینده قابل مشاهده است، گفت: باید هدف‌گذاری‌ها منطبق با این برهه تحولی بازبینی شوند که بتوانیم شاهد دستاوردهای متناسب در آینده باشیم؛ این تحولات می‌تواند کشورها را به دو دسته صنعتی پیشرفته و عقب‌مانده بسیار عمیق علمی و قدرتی تقسیم کند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدرضا غفاریان در دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی آکوستیک و ارتعاشات که از امروز به مدت دو روز در محل دانشگاه امیرکبیر در حال برگزاری است، افزود: در این بازه اتفاقات بسیار مهمی رقم می‌خورد. اگر اندیشمندان، صاحبان فکر، فعالان صنعت و دانشگاه‌ها بتوانند متفق‌القول در این برهه حساس همفکری و همیاری کنند، می‌توانیم نتایج امیدبخش آن را در سال‌های آتی ببینیم.

غفاریان با بیان این‌که برخی مصداق‌ها از این تحولات در حوزه علم شامل کوانتوم، رباتیک، دنیای مجازی و انرژی است که اتفاقات شگرفی در آن‌ها در حال رقم خوردن است. در حوزه تحولات کلان جهانی هم مصداق زیادی وجود دارد که تعدادی از آن‌ها عبارتند از جابجایی قدرت‌های اقتصادی و جابجایی قدرت‌های با تفکرات تمدن‌ساز که در آینده تحولی تاثیرگذار را رقم می‌زنند.

وی تاکید کرد: نقش دانشگاه‌ها، صنایع و اندیشمندان در این برهه حساس در تحولات تاثیر بسزا خواهد داشت و ما باید نسبت به تحقیقات حساسیت ویژه‌ای داشته باشیم.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: باید هدف‌گذاری‌ها منطبق با این برهه تحولی بازبینی شوند که بتوانیم شاهد دستاوردهای متناسب در آینده باشیم؛ این تحولات می‌تواند کشورها را به دو دسته صنعتی پیشرفته و عقب‌مانده بسیار عمیق علمی و قدرتی تقسیم کند.

غفاریان خطاب به حاضران در کنفرانس، گفت: شما باید به‌عنوان پیش‌قراولان علمی به فکر این تغییر و تحولات باشید تا عقب نمانیم و برنامه‌ریزی برای حرکت علمی تحولی و جهشی را صورت دهید.

وی با تاکید بر شناسایی ابزارهای این سبک حرکت و طراحی ساختار متناسب آن، گفت: انجمن‌های علمی می‌توانند در این طراحی برای تغییر و حرکت تحول‌گرایانه نقش اثرگذاری داشته باشند. ما باید به گونه‌ای حرکت کنیم تا بتوانیم کشور را در آن رتبه‌ای که در شأن آن است، قرار دهیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha