• چهارشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401092315312
  • خبرنگار : 50040

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر داد

پرداخت تسهیلات ۵۴۰۰ میلیاردی در کشور/ صندوق های خرد گیلان دو برابر می شود

پرداخت تسهیلات ۵۴۰۰ میلیاردی در کشور/ صندوق های خرد گیلان دو برابر می شود

ایسنا/گیلان مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، با اشاره به نیاز کارآفرینان به منابع اورژانسی، تاکید کرد: ۵۴۰۰ صندوق خرد محلی را در سطح کشور فعال کردیم که سهم گیلان ۱۴۰ صندوق است و تا پایال سال دو برابر می شود.

نعمت الله رضایی، صندوق کارآفرینی امید را صندوقی دانست که یک نگاه متفاوت به فعالیت های اقتصادی دارد و اظهار کرد: تاکید صندوق کارآفرینی امید بر توانمندسازی است؛ نه صرفا پرداخت تسهیلات.

وی حوزه فعالیت صندوق کارآفرینی امید را پهنه سرزمینی با اولویت پرداخت تسهیلات به روستاها و مناطق محروم دانست و افزود: این صندوق اقدام به هدایت و حمایت افرادی می کند که تمایل به انجام فعالیت اقتصادی دارند و ابتدا توانمندسازی و توان افزایی و سپس پرداخت تسهیلات را انجام می دهد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در گفت وگوی ویژه خبری باران، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون به بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ طرح تسهیلات پرداخت کردیم، گفت: به این طرح ها بیش از ۵۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و برنامه صندوق این است که تا پایان سال بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر پرداخت کند.

رضایی، از پرداخت بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان گیلان به ۸۵۲ طرح طی امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح ها برای ۲۶۵۰ نفر شغل ایجاد کرده که شامل توسعه ای و راکد و کوچک بوده است.

وی تامین منابع در اختیار صندوق کارآفرینی امید را از طریق دستگاه های اجرایی و یا شرکای صندوق دانست که به کارآفرینان پرداخت می شود و بیان کرد: پرداخت این تسهیلات براساس شاخص های توزیع از جمله جمعیت و نرخ بیکاری و وسعت استان است و لذا آزمون وسع و پتانسیل های استان در بخش های مختلف را ملاک عمل قرار می دهیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، حوزه فعالیت این صندوق را در طرح های خرد، کوچک، متوسط و معیشت محور دانست و عنوان کرد: امسال سرانه پرداخت تسهیلات صندوق به ازای طرح ها ۱۴۵ میلیون تومان بوده است؛ البته طرح های خرد و کوچک و متوسط عمدتا زودبازده هستند و سرانه ایجاد اشتغال پایینی دارند لذا به صورت زنجیره ای عمل می کنیم و طرح ها را از نهاده و تولید تا بازار و فروش در کنار هم قرار می دهیم.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات صندوق در سه بخش عمده اقتصادی شامل کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات، اضافه کرد: در گیلان ۲۶ درصد تسهیلات در بخش کشاورزی، ۲۴ درصد در بخش صنعت و معدن و ۵۰ درصد در بخش خدمات پرداخت شده است.

رضایی، با بیان اینکه مزیت های طبیعی استان گیلان امکان سرمایه گذاری دارد، گفت: دامنه فعالیت صندوق در همه مناطق است، اما برای الگوسازی برخی از مناطق و روستاها با ویژگی خاص طرح «هر روستا؛ یک محصول» را دنبال می کنیم که در ۱۱ روستای گیلان اجرا شده است؛ همچنین طرح «روستای بدون بیکار» را در ۱۴ روستای گیلان اجرایی کردیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، از اجرای طرح «نوفن» برای افزایش بهره وری فعالیت اقتصادی در روستا خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال استفاده از منابع تبصره ۱۸ در دستور کار دولت قرار دارد و لذا تفاهم نامه همکاری را با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت میراث فرهنگی امضا کردیم تا پرداخت تسهیلات در راستای اهداف دستگاهی باشد.

وی با اشاره به نیاز کارآفرینان به منابع اورژانسی، تاکید کرد: ۵۴۰۰ صندوق خرد محلی را در سطح کشور فعال کردیم که سهم گیلان ۱۴۰ صندوق است و تا پایال سال دو برابر می شود.

رضایی، از آمادگی صندوق برای حمایت از طرح های دانش بنیان خبر داد و متذکر شد: امسال نهضت احیا با محوریت طرح های راکد، نیمه تمام و نیمه فعال در دستور کار دولت است و لذا تفاهم نامه حمایت از ۱۰۰۰ واحد را امضا کردیم که تاکنون بیش از ۳۵۷ واحد مورد حمایت قرار گرفته و بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و ۲۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه راکد نیز برگشته است.

وی ۳۲ درصد نرخ بیکاری تابستان امسال را مربوط به بانوان دانست و گفت: ۳۲ درصد طرح های صندوق نیز مربوط به کارآفرینان زن است که متناسب با مهارت و توانایی به صندوق معرفی می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha