• چهارشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1401092315285
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت خبرداد

اشتراک توانمندی ها و توسعه تعاملات صنعت هواپیمایی بین ایران و روسیه

اشتراک توانمندی ها و توسعه تعاملات صنعت هواپیمایی بین ایران و روسیه

ایسنا/هرمزگان معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت از اشتراک توانمندی ها و توسعه تعاملات بین ایران و روسیه خبر داد.

منوچهر منطقی در همایش یازدهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران، هدف از برپایی این نمایشگاه را آغازی برای همکاری های راهبردی و برداشتن گام های رو به جلو در صنعت هوایی عنوان کرد و گفت: یکی از بحث های مهم این نمایشگاه شبکه سازی و فراهم کردن بستری برای رسیدن به دستاورد های مد نظر در صنعت هوایی است.

منطقی با اشاره به دستاوردهای نمایشگاه های سال های گذشته افزود: برخی نتایج برگزاری نمایشگاه های پیشین، قرار گرفتن شرکت های دانش بنیان در زنجیره تامین و ساخت هواپیما و بالگرد همچنین توسعه پهباد ها در بخش های تجاری کشور، ایجاد کنسرسیوم بین شرکت های فناور جهت طراحی و توسعه هواپیما و بالگرد بود.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه فعلی نیز همکاری های مشترک صنایع هوایی ایران و روسیه در زمینه همکاری های مشترک در MRO هواپیماهای تجاری، ساخت هواپیما هایی با ظرفیت ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر توسط اتحاد هواپیمایی روسیه همچنین همکاری مشترک در طراحی و تولید هواپیماهای ۷۰ تا ۱۰۰ نفره و بالگرد  ka۲۲۶در ایران پیگیری می شود.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت ۳ محور اصلی این نمایشگاه را پشتیبانی یا تاب آوری ناوگان، شبکه سازی منجر به ساخت محصول و زمینه سازی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان عنوان کرد.

وی اظهار کرد: تعامل وسیعی بین ایران و روسیه برقرار شده و ما می توانیم با فراهم شدن زمینه های اشتراک توانمندی ها، دستاوردهای خوبی را شاهد باشیم.

منطقی در پایان با تاکید برشناخت ظرفیت های دو سویه و بهره بردن از توانمندی های مکمل در ساخت هواپیما گفت: ما در این نمایشگاه باید رویکردی برای شبکه سازی های فناورانه به کمک شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha