• سه‌شنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401092214947
  • خبرنگار : 71505

اساسنامه سازمان فاوای شهرداری تهران به تصویب رسید

اساسنامه سازمان فاوای شهرداری تهران به تصویب رسید

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با بررسی مواد اساسنامه سازمان فاوای شهرداری تهران و اعمال برخی اصلاحات، این اساسنامه را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز سه شنبه در ادامه جلسه قبل، بررسی اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران را در دستور کار داشتند که با توجه به اینکه بند نخست آن در جلسه قبل به تصویب رسیده بود ادامه بندهای آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در همین راستا فروزنده معاون شهردار تهران در بررسی بند دوم اساسنامه سازمان فاوا گفت: سازمان‌هایی که وابسته به شهرداری تهران هستند بخشی از سیاستگذاری‌های آنها توسط ستاد ابلاغ می‌شود و بخشی از سیاستگذاری‌ها را نیز خودشان در درون مجموعه قرار می‌دهند. لذا اگر بر اساس قانون تجارت ابلاغ سیاستگذاری‌ها را اعلام کنیم نقش ستاد در این موضوع نادیده گرفته می‌شود. در همین راستا اعضا تصمیم گرفتند که این سیاستگذاری‌ها برای ستاد همچنان باقی بماند و نهایتا با اکثریت آراء بند دوم را به تصویب رساندند.

در بررسی بند سوم اساسنامه، احمد صادقی عضو شورای شهر تهران اظهارکرد: اهداف سازمان در چارچوب وظایف و ماموریت‌های شهرداری و در راستای تحقق شهر هوشمند و راهبردهای سند جامع شهر تهران و برنامه‌های مصوب شهرداری در این بند مورد تاکید قرار گرفته است و بر مدیریت ساماندهی و راهبری امور مربوط به توسعه فناوری اطلاعات تاکید شده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا پس از بحث و بررسی ماده سوم این اساسنامه را نیز به تصویب رساندند. ماده چهارم نیز با توجه به نبود پیشنهادی برای اصلاح با اکثریت آراء به تصویب رسید.

در ادامه صادقی گفت: از ماده ۵ به بعد اساسنامه مواردی است که برای همه اساسنامه‌ها دیده شده و همین موارد برای سازمان فناوری‌های نوین نیز مطرح شده است. لذا شاید نیاز باشد که به صورت کلی در صورت نبود پیشنهاد برای این بندها رای گیری انجام شود.

قائمی برای ماده ۵ اساسنامه پیشنهادی را مطرح کرد و گفت: در این ماده سه نفر از اعضای اصلی هیات مدیره باید تعیین شوند که یک نفر از آنها معاون شهردار است که به عنوان رئیس هیات مدیره و دو نفر دیگر هم باید از کارکنان رسمی یا قراردادی شهرداری با حداقل سه سال سابقه کار در شهرداری باشند. لذا پیشنهاد می‌کنم برای رئیس هیات مدیره یکی از معاونین به عنوان هیات رئیسه به انتخاب شهردار تهران تعیین شود. اعضای شورا پس از بحث و بررسی با پیشنهاد قائمی موافقت کردند و ماده ۵ نیز با اکثریت آراء به تصویب رسید.

در ادامه ماده سیزدهم مربوط به وظایف و اختیارات هیات مدیره مطرح شد که احمد صادقی در تشریح آن گفت: انتخاب مدیرعامل از بین افراد واجد شرایط با حداقل مدرک کارشناسی ارشد و داشتن پنج سال سابقه مدیریتی و اجرایی مرتبط باشد که ترجیحا یک سال حداقل در مجموعه شهرداری سابقه کار داشته باشد.

وی تاکید کرد: اینکه گفته شود سه سال سابقه کار در شهرداری برای فرد وجود داشته باشد دست شهردار را برای بکارگیری فرد دیگری بیرون از مجموعه شهرداری در صورت نبود فرد متخصص می‌بندد که در همین راستا چمران ریاست شورا پیشنهاد داد که بهتر است در این ماده ۱۰ سال سابقه تخصصی برای فرد مورد تاکید قرار گیرد.

باقری معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران نیز گفت: در موضوعات مربوط به فناوری‌های نوین محدودیتی که برای تخصص افراد در نظر گرفته شده کار در مجموعه شهرداری نیست. لذا بهتر است در این سازمان نیز این محدودیت نباشد و سابقه ترجیحا یک سال در شهرداری مورد تاکید قرار گیرد.

آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز در این رابطه اظهار کرد: هیچ کاری نیست که پرسنل شهرداری از پس آن بر نیاید اما در اینجا برای اساسنامه تصمیم گیری می‌کنیم. لذا مقطعی موضوعی و برای یک فرد نمی‌توانیم تصمیم بگیریم.

وی تاکید کرد: بی تردید اولویت باید پرسنل شهرداری تهران باشد اما ممکن است فردی تخصصی داشته باشد و شهردار بخواهد از او استفاده کند. به نظر من پیشنهاد آقای چمران برای داشتن ۱۰ سال تخصص مرتبط ترجیحا یک سال در مجموعه شهرداری تهران مناسب است.

در ادامه اقراریان دیگر عضو شورای شهر تهران نیز گفت: امروز نیروها از بیرون شهرداری تهران آورده می‌شوند و تا بیایند با فضا و حیطه کاری آشنا شوند سر یک سال جابجا می‌شوند. لذا به نظر من پیشنهاد آقای قائمی در مورد سه سال سابقه در درون مجموعه شهرداری مناسب است.

نهایتا اعضای شورای شهر تهران با پیشنهاد قائمی در خصوص وجود سه سال سابقه در درون مجموعه شهرداری تهران برای تعیین مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران موافقت کردند و ماده سیزدهم اساسنامه نیز با اکثریت آراء به تصویب رسید.

در ادامه اعضای شورای شهر تهران با توجه به اینکه پیشنهادی برای سایر مواد اساسنامه سازمان فاوا وجود نداشت به صورت کلی با ۱۷ رای موافق مواد باقیمانده اساسنامه را به تصویب رساندند تا به این ترتیب اساسنامه سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران به تصویب برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha