• دوشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401092114227
  • خبرنگار : 50046

ارائه خدمات رایگان بهداشتی به ۷۵ هزار دانش آموز خراسان شمالی

ارائه خدمات رایگان بهداشتی به ۷۵ هزار دانش آموز خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این‌که خدمات متعدد بهداشتی به گروه‌های سنی متعدد از جمله گروه‌های هدف نوجوانان از سوی این معاونت ارائه می‌شود، گفت: ۷۵ هزار و ۲۹ دانش آموز پایه‌های هدف، تحت پوشش خدمات دانشگاه هستند.

دکتر محمدرضا اکبری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از این تعداد، در ۶ ماه نخست امسال ۲۸ هزار و ۸۴۳ نفر از آن ها خدمات رایگان مراقبتی، بهداشتی و درمانی دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی ۳۸ هزار و ۸۴۸ نفر در گروه سنی نوجوانان نیز از این خدمات بهره‌مند شده‌اند، افزود: گروه‌های هدف شامل گروه سنی ۵ تا ۱۸ سال هستند که به طور مرتب خدمات مراقبتی و بهداشتی پوست و مو، بیماری سل، دهان و دندان، سلامت اجتماعی، شنوایی، آسم، کنترل فشار خون و سلامت روان را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که خدمات این گروه به پایه‌های اول، چهارم، هفتم و دهم ارائه شده است، ادامه داد: در پایه اول ابتدایی، از ۲۷ هزار و ۹۳۲ دانش‌آموز ثبت شده در سامانه سیب ۱۶ هزار و ۵۶۸ نفر، در پایه چهارم ابتدایی ۳ هزار و ۱۵۹ نفر از ۱۶ هزار و ۶۲۱ دانش‌آموز، در پایه هفتم ۳ هزار و ۸۰۳ نفر از ۱۵ هزار و ۹۸۳ دانش‌آموز و در پایه دهم نیز ۵ هزار و ۳۷۳ نفر از ۱۴ هزار و ۴۹۳ دانش آموز، خدمات مراقبتی را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که دانش‌آموزان و نوجوانان در مراکز جامع خدمات شهری و روستایی شناسایی می‌شوند، ادامه داد: پس از انجام غربالگری‌های لازم، آموزش‌ها و مراقبت‌های مورد نیاز به صورت کاملا رایگان به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه در راستای تحول در حوزه بهداشت و ارتقاء شاخص‌های سلامت انجام می‌شود، عنوان کرد: هدف ما، برخورداری از جامعه‌ای با حداکثر سلامت است؛ بنابراین با فراهم کردن زمینه دستیابی به بالاترین خدمات مناسب و افزایش امید به زندگی در این مسیر تلاش می‌کنیم.

دکتر اکبری تأکید کرد: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به بهره‌مندی اقشار مختلف جامعه از مراقبت‌های موثر سلامت جسمانی و روانی اهتمام دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha