• دوشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401092113939
  • خبرنگار : 71660

قانونگذار ارشد آمریکایی ادامه مذاکرات با روسیه را «ارزشمند» خواند

قانونگذار ارشد آمریکایی ادامه مذاکرات با روسیه را «ارزشمند» خواند

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت، در بحبوحه تنش‌های فزاینده میان آمریکا و روسیه، ادامه مذاکرات با مسکو برای آمریکا "ارزشمند" است.

به گزارش ایسنا، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در یکی از برنامه‌های تلویزیون سی‌بی‌اس اظهار کرد: این مسئله برای سران وزارت اطلاعات هر دو کشور مهم است که مذکراتی را درخصوص جنگ در اوکراین برگزار کنند.

وی افزود: ارتباط خود را باید حفظ کنیم تا مطمئن شویم که درگیر یک جنگ مستقیم با روسیه و همچنین نوعی درگیری هسته‌ای نمی‌شویم. من فکر می‌کنم این مذاکرات می‌توانند "بسیار ارزشمند" باشد.

آدام شیف در ادامه مصاحبه‌اش ادعا کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به "قدرت‌نمایی هسته‌ای" خود ادامه می‌دهد؛ مسئله‌ای که بسیار خطرناک است اما با این حال نمی‌تواند ما را از حمایت کردن از اوکراینی‌هایی که با شجاعت می‌جنگند، بازدارد.

شیف در پایان گفت: خطر یک درگیری مستقیم در حال افزایش است اما دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را به دلیل مدیریت این درگیری و خارج نشدن کنترل آن تحسین می‌کنم.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در ماه سپتامبر گفت، آمریکا از طریق کانال‌های مخفی، به روسیه درخصوص استفاده از تسلیحات هسته‌ای هشدار داده است.

هم‌زمان با دهمین ماه از جنگ میان روسیه و اوکراین، نگرانی‌های فزاینده‌ای درخصوص ایجاد یک درگیری مستقیم میان روسیه و ائتلاف نظامی ناتو وجود دارد.

چند روز گذشته، ولادیمیر پوتین در نشستی با اعضای شورای توسعه جامعه مدنی و حقوق بشر (HRC) روسیه گفت که «عملیات ویژه نظامی» یک فرآیند طولانی است، اما در حال حاضر نتایج قابل توجهی به همراه داشته است. وی در همین حال از افزایش احتمال یک جنگ‌ هسته‌ای سخن گفت ولی تاکید کرد که ارتش روسیه "بی‌گدار" تهدید به استفاده از چنین سلاح‌هایی نخواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha