• دوشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401092113848
  • منبع : شهرداری تهران

روند نگهداشت ۷۵۳ «پل سواره‌رو» پایتخت

روند نگهداشت ۷۵۳  «پل سواره‌رو» پایتخت

مدیر عامل شرکت یادمان سازه جزییات برنامه مدیریت شهری برای بهسازی ۷۵۳ پل سواره رو پایتخت در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، امین شالبافان با بیان اینکه ۷۵۳ پل سواره رو در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران وجود دارد به نقشه پهنه بندی این پل‌ها اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ دستگاه پل سواره رو در پهنه شمال شرق و در مناطق ۱،۳،۴و ۶، ۲۱۷ دستگاه پل سواره رو در پهنه شمال غرب و در مناطق ۲،۵ و ۲۲، ۲۲۱ دستگاه پل سواره رو در پهنه جنوب شرقی و در مناطق ۶،۷،۸،۱۱،۱۲،۱۳،۱۴،۱۵،۱۶،۱۹ و ۲۰، ۱۱۵ دستگاه پل سواره رو نیز در پهنه جنوب غرب و در مناطق ۲،۵،۹،۱۰،۱۷،۱۸،۱۹،۲۰ و ۲۱ قرار گرفته است.

وی افزود: در پهنه شمال شرق در حوزه تعمیرات و خرابی اضطراری ۶۸ دستگاه پل، مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای ۶ دستگاه پل مورد بررسی قرار گرفت. در پهنه شمال غرب تهران نیز در زمینه تعمیرات و خرابی اضطراری ۵۰ دستگاه پل و برای مقام سازی و بهسازی لرزه‌ای نیز ۳ دستگاه پل مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت یادمان سازه ادامه داد: در پهنه جنوب شرق تهران نیز در حوزه تعمیرات و خرابی اضطراری ۶۷ دستگاه مقاوم سازی، در مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای یک دستگاه پل و تعمیر و مرمت آسفالت اپوکسی نیز ۴ دستگاه پل مورد بررسی قرار گرفت. این در حالی است که در پهنه جنوب غربی در زمینه تعمیرات و خرابی اضطراری ۱۰۰ دستگاه پل، مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ۲ دستگاه پل و در زمینه تعمیرات و مرمت آسفالت اپوکسی نیز یک دستگاه پل در دستور کارشرکت یادمان سازه قرار گرفت.

وی با اشاره به وظیفه شهرداری تهران برابر ماده ۸۸ برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران در زمینه بهسازی و مقاوم سازی پل های سواره رو بیان کرد: برابر این ماده از برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران شهرداری موظف است برای حفظ مستمر کیفیت و کارایی و افزایش ایمنی و تاب آوری زیر ساخت‌های شهر اعم از معابر ، بزرگراه ها، پل ها، تونل های ترافیکی و اجرایی شدن شبکه راه های اضطراری شهر و نیز تکمیل و توسعه شبکه زیرساخت های شهری، اقداماتی مانند تدوین و استقرار نظام تعمیر و نگهداشت با استفاده از زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری، ارزیابی، تهیه شناسنامه ایمنی و تدوین برنامه بهسازی و مقاوم سازی ابنیه فنی بزرگراهی را تا پایان سال اول برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران انجام دهد.

شالبافان با اشاره به تعمیرات تخصصی پل های سواره رو یادآور شد: این تعمیرات در سه بخش کلی شامل تعمیرات تخصصی عمومی پل های سواره رو، تعمیرات تخصصی خاص پل‌های سواره رو و روکش اپوکسی پل های فلزی سواره رو است.

بنا براعلام سایت شهر، وی با بیان اینکه نگهداشت پل‌ها به اندازه ساخت آنها اهمیت دارد چون اگر در نگهداشت دقت نشود خسارات جبران ناپذیری به دنبال دارد، تاکید کرد: این تعمیرات به صورت عمومی در قالب ترمیم و تعویض در انبساط، ایزولاسیون و روکش آسفالت، زهکش و سیستم جمع آوری آب‌های سطحی، تعویض نئوپرن‌ها، ترمیم روکش پیاده روها، تیرها، ستون ها، فونداسیون و کوله های بتنی، عرشه پل، تیرها و اتصالات فلزی و آسیب‌های ناشی از آب شستگی ستون های واقع در بستر رودخانه‌ها انجام می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha