• یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401092013009
  • خبرنگار : 50176

رئیس دانشگاه لرستان:

نخبگان علمی الگویی برای جوانان باشند

نخبگان علمی الگویی برای جوانان باشند

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: نخبگان علمی کشور و استان بایستی برای جوانان، الگو باشند.

علی نظری در آیین تجلیل از دکتر محسن عادلی، استاد شیمی دانشگاه لرستان که در جمع دو درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفته است، و ۱۹ آذرماه در این دانشگاه برگزار شد، مفهوم الگوسازی درباره شخصیت نخبگان علمی را توضیح داد.

وی تصریح کرد: نخبگان علمی کشور و استان بایستی برای جوانان، الگو باشند.

رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان، «علامه محمدحسن نجفی» را یک مثال تاریخی در رابطه با الگوسازی دانست و افزود: اثر مهم علامه محمدحسن نجفی یعنی کتاب جواهرالکلام را بیان کرد که اثرگذاری ماندگار این کتاب به حدی است که حضرت امام(ره) گفته‌اند فقه مدنظر ایشان، فقه جواهری است.

وی گریزی به هفته وحدت حوزه و دانشگاه زد که در روزهای آینده شروع می‌شود و تصریح کرد: دانشگاه و حوزه نقش مهمی در رفع مسائل و چالش‌های جامعه دارند.

رئیس دانشگاه لرستان، به این موضوع از منظر قرآن کریم اشاره کرد که اگر یک فعالیت بخواهد حق، ماندگار و مانا باشد باید با نگاه الهی و توحیدی انجام شود و پژوهش و فناوری هم از این قاعده مستثنی نیست.

نظری با اشاره به ضرورت تقویت پژوهش‌های کاربردی، عنوان کرد: پژوهش‌هایی که بتوانند مسائل و مشکلات جامعه را رفع کنند.

وی از معاونت پژوهش و فناوری و دانشکده‌های دانشگاه لرستان خواست علاوه‌بر شاخص‌های بین‌المللی که وجود دارند شاخص‌های بومی ویژه استان هم تعریف شود و از پژوهشگران بر این مبنا که نظام مسائل استان کاسته شوند، تجلیل شود.

رئیس دانشگاه لرستان، خواستار شد ساز و کارهایی تعریف و تقویت شوند که نخبگان علمی و دانشگاهی در استان بمانند و در همین استان، خدمات ارزشمند علمی خود را ارائه کنند.

وی از معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و دانشکده‌ها خواست که مراحل حمایت از پژوهشگران و محققان دانشگاهی، تسهیل‌تر شود.

نظری خواهان تغییر رویکردها شد به این صورت که مراحل بوروکراسی اداری برای خدمات‌رسانی به پژوهشگران و محققان، کوتاه‌تر و روان‌تر شود.

پژوهش‌ها باید کیفی باشند

در ادامه دکتر محسن عادلی، استاد شیمی دانشگاه لرستان که در جمع دو درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفته است در این نشست، در سخنان کوتاهی، درباره این موضوع توضیح داد که پژوهش‌ها و تحقیقات بایستی هرچه بیشتر، کیفی باشند.

همچنین سایر اعضای حاضر در نشست، دیدگاه‌های خود را درباره اهمیت پژوهش‌ها و تحقیقات و راهکارهای تقویت پژوهش و فناوری، بیان کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha