• شنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401091912616
  • خبرنگار : 50046

پروژه ۱۷ ساله پیست سوارکاری باغلق در انتظار اعتبار برای تکمیل شدن

پروژه ۱۷ ساله پیست سوارکاری باغلق در انتظار اعتبار برای تکمیل شدن

ایسنا/خراسان شمالی معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: پیست سوارکاری باغلق یکی از پروژه های ورزشی در شهرستان مرزی راز و جرگلان است که به صورت نیمه تمام باقی مانده است.

کمالی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های بزرگ اقتصادی و ورزشی در این استان، اسب است، اظهار کرد: از آنجاییکه تعداد زیادی از مردم شهرستان راز و جرگلان به تولید، پرورش و چابک سواری اسب مشغول هستند، پروژه پیست سوارکاری در این منطقه اجرایی شد.

وی گفت: اما این پروژه سال هاست که نیمه تمام مانده و برای تکمیل آن منتظر ابلاغ اعتبارات از سوی وزارتخانه هستیم.

کمالی افزود: در حال حاضر رینگ و پیست ساخته و گاردریل ها نصب شده است و بخشی از جایگاه تماشاچیان و VIP باقی مانده است.

وی ادامه داد: چابک سواران راز و جرگلانی گاهی اوقات از این پیست نیمه تمام برای مسابقات استفاده می کنند.

به گزارش ایسنا، ساخت پیست اسب دوانی باغلق در بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان از سال ۸۴ آغاز شده است. اختصاص اعتبار به صورت قطره چکانی از دلایل عدم تکمیل این پروژه بوده است و از سوی دیگر اختصاص اسناد خزانه در چند سال اخیر سبب شده تا اعتبار اختصاصی به طور کامل جذب نشود.

در حال حاضر پیست به طول ۱۵۰۰ متر مربع راه اندازی، گاردریل ها نصب و جایگاه ویژه و سکوی تماشاچیان به صورت نیمه ساخته شده است. آهن آلات این پروژه از سال ۸۴ نصب شده است که بعد از گذشت این مدت از زمان این پروژه نیمه تمام، در حال فرسوده شدن بوده و باید برای تکمیل آن اعتبار بیشتری اختصاص یابد.

 در این استان‌ یک هزار و ۷۱۲ سر اسب اصیل ترکمن وجود دارد که تاکنون برای ۹۸۰ سر، شناسنامه صادر شده است. پرونده ۲۵۰ تا ۳۰۰ سر اسب نیز در حال پیگیری است تا از سوی وزارت جهاد کشاورزی شناسنامه صادر شود.

از تعداد اسب های موجود، ۷۰۷ سر در شهرستان راز و جرگلان، ۳۷۳ سر در شهرستان بجنورد و ۳۷۱ سر در شهرستان مانه و سملقان قرار دارند و مابقی نیز در بقیه سطح استان پراکنده هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha