• پنجشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401091711516
  • خبرنگار : 71475

سازمان ملل خواستار نابودی تسلیحات اتمی اسراییل شد

سازمان ملل خواستار نابودی تسلیحات اتمی اسراییل شد
تاسیسات هسته‌ای دیمونا در سرزمین‌های اشغالی

مجمع عمومی سازمان ملل شامگاه چهارشنبه قطعنامه‌ای را که از رژیم صهیونیستی می‌خواهد تسلیحات اتمی خود را نابود کند، با ۱۴۹ رأی موافق و ۶ رأی مخالف تصویب کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از العالم، به جز نماینده تل‌آویو، نمایندگان آمریکا، کانادا، میکرونزی، پالائو و لیبریا به این قطعنامه رأی منفی دادند. همچنین ۲۷ کشور شامل اوکراین، هند و بسیاری از دولت‌های اروپایی، به این قطعنامه رأی ممتنع دادند.
رژیم صهیونیستی یکی از ۹ دولت دارنده سلاح اتمی در جهان و تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است که بر اساس گزارش‌ها، این رژیم در زرادخانه خود ۲۰۰ تا ۴۰۰ کلاهک اتمی را نگهداری می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۷ ۲۲:۰۸

با عرض سلام و خسته نباشید لطفا مشخصات فنی قطعنامه ی صادره را اعلام فرمایید تا به سهولت برای علاقه مندان این حوزه قابلیت پیدایش، وجود داشته باشد.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۸ ۱۵:۰۴

و دادگاهی بشن هم اون نتانیابو و اوباما ترامپ بن سلمان باید جواب جنگ ها فتنه دسیسه ها نسل کشی بمب ها ممنوعه دخالت تهمت و دشمنی با ملت و استفاده سو از ابزار جهانی و خسارت ب دولت ها با دلار کاغد باطله بدون پشتوانه و حق وتو باید یا ب چندین کشور مثل ایران و کشورایی که مورد ظلم بودن و مستقل بدن.یا حق وتو که دیکتاتوری هست پایان یابد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۸ ۲۲:۲۸

مرگ بر اسراییل کودک کش

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۸ ۲۲:۳۵

اگه با زبون خوش تسلیحات اتمی رو نابود نکردن بهمون بگین تا با چهار تا موشک رو سرشون خراب کنیم

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۸ ۲۳:۰۴

سازمان بین الملل امریکایی .همش الکی هست فقط بلدن به ناحق یقه کشور ایران بگیرن .حالا اگر یک هزارم مواد هسته ای صلح امیز از ایران هیر قانونی کشف شده بود کل دنیا مدعی بودن .عدالت سازمان بین الملل با نابودی سلاح های هسته ای اسراییل مشخص میشه