• چهارشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401091610895
  • خبرنگار : 50469

رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام:

نباید فضای مجازی مبنای تحلیل سیاسی دانشجو باشد

نباید فضای مجازی مبنای تحلیل سیاسی دانشجو باشد

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام به نقش دانشجویان در دانشگاه اشاره کرد و گفت: پی بردن به هویت دانشجویی، توجه به مسائل اخلاقی، داشتن قدرت تحلیل مسائل سیاسی، وقت شناسی و اهل تحرک و پویایی را می‌توان به نقش دانشجویان در دانشگاه‌ها دانست.

دکتر «فرزاد اسفندیاری» در نشستی که به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو در سالن اندیشه دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار کرد: از نگاه اسلامی انسان باید به دنبال دانش باشد و به انسانیت خدمت کند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام با تاکید بر اینکه ما در یک عرصه تاریخی قرار داریم، تصریح کرد: در این عرصه تاریخی نکات زیادی وجود دارد. یکی از این تاریخ‌ها ۱۶ آذر است. در این تاریخ ما شاهد دانشجویانی بودیم که از استقلال صحبت کرده‌اند و به دنبال منافع ملی بوده‌اند.

اسفندیاری در خصوص نقش دانشجویان با بیان اینکه نقش اول پی بردن به هویت دانشجویی است، گفت: دانشجو باید رسالت خود را بداند و چشم و چراغ جامعه باشد و دانشجویان جامعه را به سرانجام و مقصود می‌رسانید.

وی با تاکید بر اینکه دانشجو باید به دنبال نقد منصفانه باشد، ادامه داد: دانشجویان باید قدرت تحلیل سیاسی داشته باشند و  نباید فضای مجازی مرده، دانشجویان را کنترل کند و این مانع ذهن خلاق دانشجو می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور ایلام تاکید کرد: دانشجو باید وقت شناس، و اهل تحرک و پویایی باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور ایلام جزء دانشگاه‌های سرآمد  و زنده در عرصه فرهنگی است، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما ساخت سالن آمفی تئاتر پیام‌نور استان است که ما این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و با حمایت استاندار، معاونان استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، ۶ میلیارد تخصیص داده شد که ۴ میلیارد آن در اختیار ما قرار گرفته و امیدواریم در سفر دوم ریاست جمهوری مانده‌ی این مبلغ در اختیار ما قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین "سجاد نظری" نیز در این نشست با تبریک روز دانشجو اظهار کرد: قریب به ۶ ترم، کرونا بخش آموزش و دانشجویی را تحت تاثیر قرار داد و عملا حیات دانشگاه را گرفت اما خوشبختانه در ترم آینده میزبان یکی ازجشنواره‌های دانشجویی کل کشور خواهیم بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور ایلام ادامه داد: روز دانشجو ۶۹ سال قدمت دارد و  ما بیش‌تر از حد و توانمان برای حوزه فرهنگی وقت می‌گذاریم و عده‌ای می‌خواهند روز دانشجو را مصادره کنند و باید مراقب این موضوع باشیم.

دکتر "سجاد علی‌محمدی" معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان ایلام  نیز در این نشست اظهار کرد: این روز نقطه عطفی برای دانشجویان است.

وی گفت: ۱۶ آذر نقش دانشجو را در تحولات سیاسی بیش‌تر کرده و نماد فهم و شعور بالای سیاسی دانشجویان است.

در پایان این مراسم از دانشجویان فعال این دانشگاه تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha