• چهارشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401091610828

سرپرست جهاددانشگاهی فارس مطرح کرد:

دانشجو ذهن بیدار جامعه/فلسفه ایسنا دوراندیشی در حوزه نخبگی است

دانشجو ذهن بیدار جامعه/فلسفه ایسنا دوراندیشی در حوزه نخبگی است

ایسنا/فارس سرپرست جهاددانشگاهی استان فارس ضمن بیان اینکه شانزده آذر نقطه‌ای درخشان در تقویم نظام اسلامی ایران است، گفت: گرامی‌داشت این روز به واسطه نامیده شدن به نام روز دانشجو و همچنین آغاز به کار خبرگزاری دانشجویان ایران، برای جهاددانشگاهی همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

امیرحسین استقلال، چهارشنبه ۱۶ آذر در جمع خبرنگاران ضمن تبریک این روز به همه دانشجویان و خبرنگاران و فعالان در خبرگزاری ایسنا، گفت: از یک طرف روز دانشجو در واقع روز آفتابِ معرفت و تجلی آگاهی محسوب می‌شود و از طرفی فلسفه ذاتی شکل‌گیری و فعالیت ایسنا، به عنوان اولین خبرگزاری غیردولتی که پیوند ناگسستنی با دانشجویان دارد، عمیق‌تر و گسترده‌تر از یک فعالیت رسانه‌ای صرف بوده است.

استقلال ادامه داد: شانزده آذر در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دانشجو نام گذاری شده و حوادث این روز نشان می دهد که بیداری و آگاهی به عنوان مهمترین مولفه جنبش های مردمی تاریخ این سرزمین نقش ارزنده ای ایفا کرده است.

او گفت: پس از کودتای آمریکایی و انگلیسی ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ علیه دولت دکتر مصدق ذهن بیدار دانشجویان دانشگاه تهران علیه ماهیت امپریالیستی این کودتا در کنار هوشیاری مردم ایران سرانجام و در آستانه ورود نیکسون به ایران و محاکمه دکتر مصدق خشم مردم و دانشجویان را سبب شد تا در نهایت در ۱۶ آذر با شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران پیام رهایی از استبداد از تریبون دانشگاه به گوش دنیا رسانده شود.

استقلال گفت: دانشجو ذهن بیدار و دانشگاه میزان الحراره جامعه و روز دانشجو روزِ آفتاب معرفت و تجلیِ آگاهی و نمادِ ضد استبدادی و ضدِ دیکتاتوری است. دانشگاه با دانشجو زنده است و تصورِ خاموشیِ دانشگاه تصورِ خطرناکی است که می تواند زمینه های بازگشتِ استبداد را فراهم کند، اما یقین داریم آرمان های اصیلِ انقلابِ اسلامی هرگز محو نخواهد شد و دانشجو و دانشگاه به عنوان نمادهای شاخصِ معرفتی به تکثیر علم و آگاهی و اندیشه و آزادیخواهی به حیات خود ادامه می دهند.

سرپرست جهاددانشگاهی فارس همچنین گفت: ۱۶ آذر به عنوان سالروز تاسیس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روزی فرخنده و مبارک برای این نهادِ انقلابی محسوب می‌شود، رسانه‌ای که توانست با شعار « هر ایده یک خبر» و «هر دانشجو، یک خبر»، پس از ۶۰ سال انحصار خبری را بشکند و با رویکرد «گفت‌وگو محوری» و وفاداری به ارزش های انقلاب اسلامی تریبون صداهای مختلف درونِ دانشگاه و خارج از آن باشد.

استقلال اضافه کرد: ایسنا با متعهد ماندن به قواعد رسمیِ حوزه خبر، بسیاری از تابوهای خبری را شکست و در جریان تولید و گردش اطلاعات پلی برای نخبگان و مردم شد و تلاش کرد تریبونی برای صدای همه احزاب و گروه های پذیرفته شده در درون حاکمیت باشد و به سوژه های خبر با یک عقبه پژوهشی نگاه کند.

سرپرست جهاددانشگاهی فارس گفت: سرمایه ایسنا را جوانان صادق، پاک و در عین حال روشن اندیشِ دانشگاه تشکیل داده تا یک بار دیگر مشخص شود نگاه جهاددانشگاهی به فضای دانشگاه نگاهی به روز و عمیق است. همچنانکه فلسفه‌ی ذاتی ایسنا عمیق‌تر از یک رسانه‌ و مبتنی بر دور اندیشی در حوزه نخبه‌گی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha