دکتر علیحسین محمدظاهری در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور استان همدان، بیان کرد: محققان در جامعه با شناسایی مسائل و چالش های اصلی در مسیر حل این مسائل گامی برمیدارند و ما دانشگاهیان بهعنوان جزئی از فعالان بخش پژوهشی و آموزشی جامعه مشغول خدمت هستیم.
وی اضافه کرد: در دانشگاه دو نوع رویکرد داریم که گروه اول معتقد هستند در بحث آموزش طبق سرفصل پیش می روند و در پژوهش نیز طبق روال مقالات و تحقیقات خود را دارند اما گروه دوم معتقد هستند چه در بخش آموزش و چه در بخش پژوهش نیاز به بهروزرسانی دانشگاهها است تا همراه پیشرفت علم، نگرش دانشگاهها نیز کاربردی شود.
محمدظاهری تصریح کرد: ما دانشگاهیان یک وظیفه مهم دیگر هم داریم و آن این است که به دانشجویان به عنوان محققان آینده کشور نگاه کرده و آنها را به درستی هدایت کنیم و رویکردهای نوین آموزشی و پژوهشی را به آنها یاد دهیم تا پشتوانه قوی برای پژوهش در دانشگاه داشته باشیم.
حجت الاسلام سلگی، مسئول نهادرهبری در دانشگاه پیام نور همدان نیز گفت: هفته پژوهش، بهانهای برای قدرشناسی و پاسداشت زحمات پژوهشگران و اساتید محقق در جای جای کشور است اما فکر میکنم یکی از بهترین راه ها به نشانه قدرشناسی از تلاشهای علمی- تحقیقاتی پژوهشگران، باز کردن راه ها و بسترسازی است که در ادامه راه، نتایج حاصل از تحقیقات خود را در عمل شاهد باشند و یا خودشان یا جاهای دیگر، دستاوردها را اخذ و استفاده کنند که محقق ما در عمل، دستاورد خود را ببیند که این مایه دلگرمی بیشتر برای ادامه راه خواهد بود.
دکتر علیرضا عقیقی، معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور استان همدان نیز از بهبود و اصلاح ساختار، فرآیندها و آییننامههای اجرایی، تدوین مشوقهای مناسب، هدفمند کردن پایان نامههای تحصیلات تکمیلی، ارتقاء مهارتافزایی و توانمندی دانشجویان و دانشآموختگان، حضور مؤثر دانشآموختگان در پاسخگویی به نیازهای بازارکار، فرهنگسازی، شناسایی، مستندسازی و ترویج دستاوردها و همچنین بهرهگیری از ظرفیتهای دانشگاه ها و دستگاههای اجرایی در جهت توسعه همکاریها، به عنوان اهداف و برنامه های مهم این معاونت نام برد.
به گزارش ایسنا، در پایان از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور استان همدان، گروه علوم انسانی دکتر اعظم خطیبی و دکتر فریدون یزدانی، گروه علوم پایه دکتر نسترن زمانی و گروه کشاوری و فنی مهندسی و هنر ومعماری دکتر حامد محمدی تجلیل شد.
انتهای پیام
نظرات