• سه‌شنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401091510265

مدیر پژوهشی دانشگاه قم مطرح کرد؛

حرکت پرشتاب دانشگاه‌های قم به سمت بین‌المللی شدن است

حرکت پرشتاب دانشگاه‌های قم به سمت بین‌المللی شدن است

ایسنا/قم مدیر پژوهشی دانشگاه قم با اشاره به کارهای تحقیقاتی و انتشار بیش از ۱۵۰ مقاله علمی در نشریه‌های مختلف در سیستم ذخیره‌سازی انرژی گفت: قم در ۱۰ سال گذشته و از سال ۲۰۱۵ رشد خوبی در رنکینگ‌های بین‌المللی داشته و تعداد مقالات و طرح‌های مربوط به صنعتان رشد قابل‌توجه ای داشته است.

علی احسانی امروز ۱۵ آذرماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان قم که به مناسبت هفته پژوهش در محل نمایشگاه‌های دائمی استان قم برپاشده و در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: دانشگاه قم در حوزه شیمی و سیستم ذخیره‌سازی انرژی فعالیت‌های تحقیقی زیادی داشته و بیش از ۱۵۰ مقاله علمی در نشریه‌های علمی مختلف منتشر کرده است.
وی جدیدترین پروژه‌های پژوهشی دانشگاه قم در حوزه شیمی را موردتوجه قرارداد و افزود: در حال حاضر بر روی باتری‌ها و ابر خازن‌های الکتروشیمی با تمرکز بر صنایع دفاع کار می‌کنیم و در این تحقیقات دانشجویان مقطع دکتری با ما همکاری‌های زیادی دارند.
مدیر پژوهشی دانشگاه قم تصریح کرد: دانشگاه قم آزمایشگاه تحقیقاتی خوبی داشته و امکان انجام کارهای تحقیقاتی زیادی در دانشگاه وجود دارد و  پتانسیل‌های خوبی هم ازنظر امکانات و هم ازنظر نیروی انسانی در دانشگاه وجود دارد.
وی جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه قم در کشور را مورد ارزیابی قرارداد و گفت: قم در ۱۰ سال گذشته و از سال ۲۰۱۵ رشد خوبی در رنکینگ‌های بین‌المللی داشته و تعداد مقالات و طرح‌های مربوط به صنعتان رشد قابل‌توجه ای داشته است.
احسانی حرکت دانشگاه‌های قم را در حوزه‌های مختلف پرشتاب دانست و تصریح کرد: دانشگاه قم و سایر دانشگاه‌های فعال در قم در حال حرکت به سمت بین‌المللی شدن هستند و البته تمرکز بیشتر دانشگاه به سمت علوم انسانی بوده و جزو برترین‌ها در کشور هستیم.
وی توجه ریاست دانشگاه قم را در بخش‌های نرم‌افزار، سخت‌افزار و هوش مصنوعی مطرح و بیان کرد: در چند وقت گذشته توجه دانشگاه بر روی مسائل مربوط به هوش مصنوعی و مسائل مربوط به فقه و اخلاق بوده در این حوزه به‌خوبی به آن پرداخته‌شده است.
مدیر پژوهشی دانشگاه قم آینده جهان را در هوش مصنوعی دانست و تأکید کرد: باید توجه ما در همه حوزه به هوش مصنوعی باشد زیرا آینده دنیا در دست هوش مصنوعی است و ما نیز در این حوزه باید کارکنیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha