• سه‌شنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401091510062
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس مجمع عالی بسیجیان گیلان عنوان کرد

ایجاد شبکه های نخبگانی بسیج برای حل مسائل گیلان

ایجاد شبکه های نخبگانی بسیج برای حل مسائل گیلان

ایسنا/گیلان رئیس مجمع عالی بسیجیان گیلان، با بیان اینکه «ایجاد شبکه‌های نخبگانی بسیج» برای حل مسائل از جمله اهداف این مجمع است، تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته حدود ۴۰۰ مسئله تا امروز احصا شده و ۱۲۵ مسئله در اولویت است.

رمضانعلی طالبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ضربه بسیار سنگینی را به استکبار جهانی وارد کرده است، اظهار کرد؛ امام راحل(ره) با انقلاب اسلامی، تعادل قدرت‌های غرب و شرق را بر هم زد و به این دلیل دشمن راهبردهای گوناگونی از جمله جنگ نظامی برای مقابله با انقلاب را به کار گرفت.

وی با اشاره به نقش مردم در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی افزود: آنچه سبب شد تا نقشه‌های دشمن نقشه بر آب شده و با شکست مواجه شود پایداری ملت بوده است.

رئیس مجمع عالی بسیجیان گیلان، تشکیل بسیج مستضعفین توسط امام راحل(ره) را یک افق دید الهی دانست و گفت: تشکیل بسیج در سال ۵۸ با تدبیر امام(ره) نشان دهنده افق دید الهی و توکل و توسل امام(ره) بود که سبب شد برای تحکیم ساختار انقلاب چنین تلاشی کند.

طالبی، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بسیج را کلید طلایی حل مشکلات کشور دانستند، افزود: ۱۷ هزار نفر از انسان‌های بی‌گناه توسط منافقان شهید شدند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به حل مشکلات و مسائل و با استفاده از دانش و تخصص و اقدامات جهادی بیان کرد: یکی از اهداف‌ مجمع عالی بسیج در گیلان بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان است که در این خصوص ارتباط زیادی میان نخبگان و مجمع عالی بسیج برقرار شده است.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با بیان اینکه «ایجاد شبکه‌های نخبگانی بسیج» برای حل مسائل از جمله اهداف این مجمع است، تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته حدود ۴۰۰ مسئله تا امروز احصا شده و ۱۲۵ مسئله در اولویت است که مقرر شد راهکارهای حل این مشکلات نیز شناسایی شود.

طالبی، با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ کارگروه و گروه‌های تخصصی در استان گیلان گفت: بیش از صد کارگروه و گروه‌های تخصصی در استان داریم که مسائل و مشکلات را مورد بررسی قرار داده و با دستور استاندار در کارگروه های استانی مشارکت خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت نخبگانی دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است، افزود: قابلیت مشارکت با دستگاه‌های اجرایی در حال فراهم شدن است که از دانش نخبگان بسیجی در مسائل مختلف استفاده شود.

به گفته رئیس مجمع عالی بسیج گیلان، کارگروه‌هایی با عنوان «خانواده و زنان»، «اقتصاد و زیربنایی»، «رسانه و فضای مجازی»، «آموزش و تحقیقات»، «سلامت و بهداشت»، «حوزه امنیتی، فرهنگی و اجتماعی» و «تعلیم و تربیت» از جمله کارگروه‌هایی هستند که در استان تشکیل شده است.

طالبی، با بیان اینکه بیش از ۲۰۰۰ نفر در شبکه مجمع عالی بسیج گیلان عضو شده‌اند، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته این افراد را ساماندهی کردیم و مابقی نخبگان استان هم می‌توانند در این شبکه قرار بگیرند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مهم در استان گیلان در راستای اشتغالزایی و رشد اقتصادی توسط مجمع عالی بسیج گفت: چهار طرح از جمله طرح نهاده‌های دامی در دستور کار قرار دارد و امکان تولید داخلی و نگاه به ظرفیت‌های موجود را فراهم می‌کند.

رئیس مجمع عالی بسیجیان گیلان طرح زراعت چوب را یکی از اولیوت‌های مجمع عالی بسیج دانست و افزود: یکی دیگر از طرح‌ها طرح زراعت چوب است که در صورت بهره‌مندی صحیح از این طرح به راحتی می‌توان به رشد اقتصادی گیلان کمک کرد.

طالبی، طراحی تیرهای سبک برق را یکی از ابتکارات بسیجیان نخبه در گیلان دانست و گفت: این تیر برق‌های سبک که هم از جهت پایداری و نقل و انتقال و هم از لحاظ اقتصادی به صرفه است، طراحی شده و به کارگیری آنان در مناطق مختلف استان می‌تواند تحولی در راستای برطرف سازی کاستی ها و مشکلات ایجاد کند.

وی با اشاره به برگزاری نهمین اجلاسیه مجمع عالی بسیجیان استان گیلان در هفته آینده خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور نخبگان کشوری و استانی در رشت برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha