• سه‌شنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1401091509764
  • خبرنگار : 71424

افزایش ۳ درصدی پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی

افزایش ۳ درصدی پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از افزایش سه درصدی پوشش تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: استحقاق سنجی برای ارائه خدمات حمایتی و درمانی انجام شد تا همه دانش آموزان از این خدمات بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا، حمید طریفی حسینی در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان که در مجتمع آموزشی شهید محبی تهران برگزار شد، با بیان اینکه  ۱۶ میلیون دانش آموز داریم که از نظر ما تفاوتی میان دانش آموزان عادی و استثنایی در ارتقای عدالت آموزشی وجود ندارد گفت: دانش آموزان با نیازهای ویژه به توجه بیشتری نیاز دارند و این تکلیف بر دوش ماست که کرامت، عزت و حقوق آنها را به نحو احسن حفظ کرده و ارتقاء دهیم.


وی افزود: حق توسعه و پیشرفت بالاترین حقوقی است که هر انسان در طول حیاتش باید از آن برخوردار شود، ما در سازمان آموزش و پرورش استثنایی مسئول تحقق این حق برای دانش آموزان استثنایی هستیم.
حسینی با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی نماد تحقق عدالت تربیتی در نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود گفت: ما در دورترین نقاط کشور حضور داریم تا همگان از حق آموزش برخوردار شوند. متناسب سازی در حوزه‌های مختلف از برنامه درسی گرفته تا نیروی انسانی، فضای آموزشی و ارزشیابی را انجام می‌دهیم و افتخار ماست که به این دانش آموزان خدمت می‌کنیم.
حسینی ادامه داد: کار ما در آموزش و پرورش کمک به خانواده‌هاست. خانواده رکن اصلی تعلیم و تربیت است و ما تلاش می‌کنیم توانمندی‌های خانواده‌ها را نیز بالا برده و به آنها آگاهی دهیم.
وی به توسعه عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی اشاره و عنوان کرد: ۴۰ مدرسه و ۱۰۱ مرکز ویژه اختلالات یادگیری در ۱۱ ماه اخیر ایجاد شده است. پیش از این۵۰۱ مرکز ویژه داشتیم که در دو سه ماه اخیر نهضتی برای ایجاد مرکز در مناطقی که فاقد آن هستنند به راه افتاد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: سه درصد افزایش پوشش تحصیلی را شاهد بودیم. استحقاق سنجی برای ارائه خدمات حمایتی و درمانی انجام شد تا همه دانش آموزان از این خدمات بهره مند شوند. مقدمات برخورداری از ۵۲ خدمت توانبخشی با کمک سازمان بیمه سلامت فراهم شده و به زودی محقق خواهد شد.
حسینی با اشاره به اینکه اختلالاتی چون نقص توجه و آسیب گفتار و زبان به جامعه هدف ما افزوده شده اظهار کرد: در تلاشیم مراکز ویژه یادگیری را به مراکز جامعی تبدیل کنیم که این گروه‌ها نیز بتوانند خدمات تخصصی مربوط را دریافت کنند.
وی از ایجاد رشته های هنرستانی جدید برای دانش آموزان با نیازهای ویژه به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی این سازمان یاد کرد و گفت: سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان را پیگیری می‌کنیم و امید است شرایط بهتری نسبت به دوره های گذشته در انتظار سازمان آموزش و پرورش استثنایی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha