دکتر نادر نادری در گفتوگو با ایسنا، یکی از ویژگیها و زیرساختهای مهم برای مناطق آزاد تجاری در سراسر دنیا و ایران را راههای ارتباطی در بخشهای ریلی، هوایی، زمینی و حتی دریایی اعلام کرد که به عنوان یکی از شاخصهای مهم برای جذب سرمایهگذار مورد توجه است.
وی ادامه داد: در منطقه آزاد تجاری قصرشیرین مسیر دریایی در دسترس نیست، اما باید بر روی سایر مسیرهای ارتباطی تمرکز کنیم. در بخش حمل و نقل زمینی وضعیت تقریبا مناسب است و در بخش حمل و نقل ریلی هم امتداد راه آهن تا مرز خسروی در دست اقدام است.
به گفته مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی قصرشیرین، در بخش حمل و نقل هوایی نیز احداث یک فرودگاه کوچک مقیاس در قصرشیرین در حال پیگیری بوده و حتی در قرارگاه ملی اشتغال نیز مطرح شده است.
نادری با بیان اینکه این فرودگاه خارج از محدوده منطقه آزاد و در محدوده قصرشیرین باید احداث شود، راهاندازی آن را هم برای حمل کالا و بار و هم جابجایی مسافر بسیار موثر دانست.
وی با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن کارگو (حمل بار) برای پروازهای این فرودگاه هم برای تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع و هم جابجایی محصول نهایی آنها، خاطرنشان کرد: برای پروازهای مسافری هم باید پروازهای خارجی و داخلی مورد توجه باشد، زیرا ممکن است بسیاری از افرادی که قرار است در منطقه سرمایهگذاری کنند از استانها و حتی کشورهای دیگر به کرمانشاه و قصرشیرین بیایند.
مدیر اجرایی منطقه ازاد تجاری و صنعتی قصرشیرین معتقد است، مقاصد این پروازها باید با توجه به کشش منطقه تعریف شود.
به گفته نادری، کار احداث فرودگاه باید همزمان با اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین پیگیری شود، نه اینکه زمان را از دست بدهیم تا منطقه آزاد تجاری رونق بگیرد و بعد به فکر احداث فرودگاه باشیم.
وی با اشاره به اینکه تقریبا تمامی مناطق آزاد تجاری دارای خطوط هوایی هستند و رویکرد دولت و شورای عالی مناطق آزاد تجاری نیز بینالمللی کردن این مناطق است، گفت: در مجموع میتوان احداث یک فرودگاه در قصرشیرین را دارای توجیه اقتصادی دانست.
ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی قصرشیرین به تصویب رسیده و هماکنون کارهای مقدماتی ایجاد این منطقه در حال انجام است.
انتهای پیام
نظرات