• دوشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401091409075
  • خبرنگار : 71477

تاکید رئیس کمیسیون اروپا بر لزوم جلوگیری از جنگ تجاری با آمریکا

تاکید رئیس کمیسیون اروپا بر لزوم جلوگیری از جنگ تجاری با آمریکا

رئیس کمیسیون اروپا هشدار داد، اتحادیه اروپا برای آنکه بتواند با صنعت سبز دولت آمریکا که یارانه به آن تعلق می‌گیرد رقابت کند، باید اقداماتی انجام دهد و کمک‌های دولتی به کمپانی‌های خود را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، قانون کاهش تورم که در اوت سال جاری میلادی توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امضا شد، علی‌رغم نامش یک بسته یارانه‌ای ۷۳۸ میلیارد دلاری است که ۳۹۱ میلیارد دلار به پروژه‌های صنعتی سازگار با آب و هوا و انرژی سبز از جمله ۲۷۰ میلیارد دلار برای مشوق‌های مالیاتی اختصاص می‌دهد.

این قانون ابتدا از سوی لیبرال‌ها در آمریکا و اروپا مورد تحسین قرار گرفت اما اکنون اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا این قانون را تهدیدی برای صنعت اروپا می‌بیند.

فون در لاین در گردهمایی دانشجویان در شهر "بروژ" بلژیک گفت: بند معافیت از مالیات این قانون برای مصرف‌کنندگانی که محصولات آمریکایی خریداری می‌کنند و تولیدکنندگانی که این محصولات را در آمریکا تولید می‌کنند، می‌تواند منجر به یک رقابت ناعادلانه، بسته شدن بازارها و در نتیجه متلاشی شدن زنجیره‌های تامین حیاتی شود.

وی افزود: با این مشوق‌ها از یکی سو و مبارزه اتحادیه اروپا با تنگناهای زنجیره تامین و هزینه‌های بی‌سابقه انرژی از سوی دیگر، این قانون می‌تواند صنعت اروپا را در وضعیت نامناسبی قرار دهد.

رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد: رقابت میان آمریکا و اتحادیه اروپا باید به شرایط بازی برابر احترام بگذارد. ما باید برای ایجاد تعادل مجدد در این میدان بازی که قانون کاهش تورم و دیگر اقدامات تغییراتی در آن به وجود آورده‌اند، وارد عمل شویم و کاری انجام دهیم.

وی افزود: برای این منظور، اتحادیه اروپا در حالی که باید کمک‌های دولتی به صنایع خود را افزایش دهد و در بخش انرژی تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کند، باید با آمریکا برای رفع برخی از نگران‌کننده‌ترین بندهای این قانون لابی کند.

برند لانگه، رئیس کمیته تجارت پارلمان اروپا روز یکشنبه گفته بود، تحت فشار گذاشتن آمریکا برای بازنویسی این قانون، وقت تلف کردن است و اتحادیه اروپا باید در عوض شکایتی را در سازمان تجارت جهانی تنظیم کند.

وی افزود: به نظر من، مذاکره میان اتحادیه اروپا و آمریکا نمی‌تواند به توافق حتی در مورد تغییرات کوچک در اجرای این قانون کمکی کند. ساختار اساسی این قانون به قوت خود باقی خواهد ماند. به همین خاطر لازم است که اتحادیه اروپا سریعا در ماه‌های آتی شکایتی در سازمان تجارت جهانی تنظیم کند. این شکایت می‌تواند به شفاف شدن اینکه اقدامات آمریکا مشخصا با قوانین و مقررات سازمان تجارت جهانی سازگار نیست، کمک کند.

رئیس کمیته تجارت پارلمان اروپا همچنین گفت: اتحادیه اروپا باید حمایتش از صنعت داخلی را در مواجهه با این قانون آمریکا افزایش دهد. ما همچنین باید بررسی کنیم که چطور و چگونه می‌توانیم قیمت انرژی را برای صنعت خودمان در زمانی که ۱۰ برابر قیمت انرژی در آمریکا هستند، کاهش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha