• دوشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401091408905
  • خبرنگار : 50534

ثبت‌نام چهارمین جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی زنجان آغاز شد

ثبت‌نام چهارمین جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی زنجان آغاز شد

ایسنا/زنجان چهارمین جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی زنجان به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان برگزار می‌شود.

جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه زنجان و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این جشنواره احیای غذاهای سنتی و بومی، معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایرانی است و همچنین آگاه‌سازی و آموزش به افراد جامعه با هدف پیشگیری از بیماری‌ها و اصلاح سبد غذایی آنها، آشنایی مخاطبان با اهمیت تغذیه و اصول صحیح آن و آشنایی جامعه با اهمیت استفاده از مواد غذایی سالم، طبیعی و ارگانیک از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

امروزه در بیشتر خانواده‌ها مشکل استفاده بی‌رویه فست فود و ساندویچ را داریم که افراد خانواده در هر فرصتی به دنبال تهیه آن هستند و در سبد غذایی خانواده‌ها کمتر از غذای سالم و سنتی استفاده می‌شود؛ از این‌رو یکی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره ترویج غذاهای بومی و محلی توسط نسل جوان است تا افراد را دوباره به پخت غذاها و خورش‌های قدیمی که عطر و بوی زندگی می‌دهد، سوق دهد.

طبق اعلام آیین‌نامه این جشنواره، شرکت‌کنندگان باید صرفا دانشجوی دانشگاه زنجان بوده و غذاهای طبخ شده حتما باید بومی یا محلی باشد.

لازم به ذکر است، آیتم‌های داوری براساس کیفیت، هنر طبخ، رعایت اصول بهداشتی، استفاده از مواد غذایی سالم، شیوه پخت و تزیین آشپزی خواهد بود. همچنین غذاها باید قبل از جشنواره در منزل و یا خوابگاه طبخ شده و در روز اختتامیه تحویل دبیرخانه جشنواره شود و مشخصات غذاهای طبخ شده و شرکت‌کنندگان می‌بایست ضمیمه غذاها باشد.

هرشرکت‌کننده با حداکثر سه نوع غذا در این جشنواره حضور خواهد یافت؛ لذا دانشجویان تا ۱۸ آذرماه فرصت دارند برای ثبت‌نام اقدام کرده و مشخصات خود را به شماره ۰۹۱۱۶۰۰۲۳۳۵ در فضای مجازی ارسال کنند.

گفتنی است، به نفرات اول تا سوم به ترتیب کارت هدیه ۳۰ میلیون ریالی، ۲۰ میلیون ریالی و ۱۰ میلیون ریالی و به ۷ برگزیده دیگر کارت هدیه ۳ میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha