• یکشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401091308493
  • خبرنگار : 50046

مدیرکل امور عشایری استان خبر داد:

راه‌اندازی ایستگاه های برداشت آب برای عشایر خراسان شمالی در استان گلستان تا ۴۰ روز آینده

راه‌اندازی ایستگاه های برداشت آب برای عشایر خراسان شمالی در استان گلستان تا ۴۰ روز آینده

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی از راه اندازی ایستگاه های برداشت آب برای عشایر این استان در استان گلستان تا ۴۰ روز آینده خبر داد.

روشن ضمیر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تشکیل جلسه شورای عشایری در استانداری گلستان و حضور تعدادی از مسئولان خراسان شمالی در این شورا، اظهار کرد: طی دو سال گذشته نیز مصوبه ای مبنی بر راه اندازی ایستگاه برداشت آب برای عشایر خراسان شمالی در مناطق قشلاقی استان گلستان به تصویب رسیده بود که هنوز به مرحله اجرا درنیامده است.

وی گفت: مسئولان استان گلستان علت عدم راه اندازی این ایستگاه ها را مباحث اعتباری اعلام کرده اند.

روشن ضمیر افزود: این مسئله دوباره در این جلسه مطرح شد و در آنجا مسئولان استان گلستان قول راه اندازی ۴ ایستگاه برداشت آب را تا ۴۰ روز آینده دادند که بعد از ۴۰ روز باید برای بازدید به آن مناطق سفر کنیم.

وی با اشاره به اینکه عشایر خراسان شمالی در مناطق قشلاقی استان گلستان دارای مراتعی هستند که پروانه چرا به نام آن ها صادر شده است، ادامه داد: در این مراتع و مناطق، چشمه هایی وجود دارد که آب آن ها برای مصرف روستاییان آن مناطق، انشعاب کشی شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: عشایر این استان انتظار دارند که حداقل در مدت ۵ تا ۶ ماهی که در آن استان مستقر هستند، اجازه مصرف آن آب به آن ها داده شود.

وی در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر پیگیر آن هستیم تا در منطقه مخدومقلی در استان گلستان، یک حلقه چاه به نام عشایر خراسان شمالی حفر کنیم که در این صورت مشکلات آب عشایر این استان برطرف می شود.

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر آبرسانی برای تامین آب شرب و آب دام به عشایر خراسان شمالی در استان گلستان به صورت سیار و با ۸ دستگاه تانکر آبرسان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به بارندگی هایی که اخیرا رخ داده، رودخانه اترک نیز دارای آب است و در حال حاضر عشایر در ارتباط با تامین آب با مشکل مواجه نیستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha