• شنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401091207632
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد:

تشکیل مجمع خیرین سوادیار بر مبنای ظرفیت‌ها و غنای فرهنگی مناطق

تشکیل مجمع خیرین سوادیار بر مبنای ظرفیت‌ها و غنای فرهنگی مناطق

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در تشکیل مجمع خیرین سوادیار استان باید به ظرفیت‌ها و نیازهای متنوع شهرستان‌ها و مناطق با توجه به غنای فرهنگی و موقعیت جغرافیایی آن‌ها توجه شود.

سید علیرضا موسوی نژاد، امروز شنبه ۱۲ آذر در نشست هم اندیشی خیرین سوادیار استان با بیان اینکه گفتمان سازی برای ترغیب افراد جامعه در جمع خیرین سواد یار، اولویت اصلی آموزش و پرورش است، اظهار کرد: باید با طراحی مدلی نو زمینه ساز افزایش مشارکت عمومی در فرایند تعلیم و تربیت باشیم.

به گزارش ایسنا، وی از فعال شدن سرگروه‌های آموزشی سواد آموزی در دو بخش استانی و شهرستانی برای اولین بار در کشور به عنوان یکی از ابتکارات معاونت سواد آموزی یاد کرد و افزود: مطالب و موارد ارائه شده در کلاس‌های سوادآموزی باید نیازهای مادی و معنوی سوادآموزان را در شکل‌های مختلف سواد برآورده سازد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای در کلاس‌های سوادآموزی تأکید کرد و ادمه داد: توجه به آموزش سواد هویتی، سیاسی، بهداشتی، اقتصادی و زیستی نیز می‌تواند در جذب و نگه داشت سواد آموزان و بازماندگان از تحصیل موثر باشد.

دبیر شورای پشتیبانی سواد آموزی خراسان جنوبی، با اشاره به تأکید دین مبین اسلام بر اهمیت سواد و نوع رفتار پیامبر(ص) با اسیران در جنگ بدر و تشویق اسیران  به آموزش سواد به ۱۰ مجاهد مسلمان برای کسب آزادی، تصریح کرد: اساسنامه مجمع خیرین مدرسه ساز استان باید تدوین شود و ضمن معرفی اعضای هیأت مدیره نسبت به انتخاب سرفصل، دستورکار، اهداف و جامعه هدف مشخص، اقدام شود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار درصدد فعالیت اثربخش در نظام تعلیم و تربیت و پرورش نسل آینده  استان هستند و در بخش خیرین مدرسه یار می‌توانیم با بهره گیری از ظرفیت این عزیزان در بهسازی و فعالیت‌های خرد به دستاوردهای مطلوبی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت اصلی ترین و اساسی ترین عامل فرهنگ سازی است، یادآور شد: کمک به تحقق عدالت آموزشی از طریق حمایت از برنامه‌های آموزشی و تربیتی، تجهیز مدارس محروم، پیشگیری از ترک تحصیل و بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان محروم و حاشیه نشین از جمله مهم ترین اهداف تشکیل خیرین سواد یار به  شمار می‌‍رود.

اتنتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha