• شنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401091207570
  • خبرنگار : 50105

تاثیر بازی‌های آنلاین بر آینده شغلی

تاثیر بازی‌های آنلاین بر آینده شغلی

ایسنا/خراسان رضوی گروهی از محققان به رهبری دانشگاه ساری انگلستان و گیم آکادمی رفتار بازیگری ۱۶ هزار و ۳۳ شرکت‌کننده را بررسی کرده‌اند تا دریابند که چگونه بازی‌های آنلاین می‌تواند از برنامه‌ریزی شغلی آینده و آموزش حرفه‌ای بازیکنان حمایت کند.

به نقل از ارث، تا همین اواخر اطلاعات بسیار اندکی در مورد رفتار بازی‌های آنلاین بر اساس بازی‌های واقعی و ارتباط چگونگی علایق شغلی با انواع بازی‌هایی که افراد ترجیح می‌دهند، در دسترس بود اما در حال حاضر گروهی از محققان به رهبری دانشگاه ساری انگلستان و گیم آکادمی این مورد را بررسی کردند.

از شرکت‌کنندگان این تحقیق خواسته شد بازی‌های مختلفی انجام دهند.

دانشمندان ۸۰۰ بازی با تعداد زیاد بازیکن را بررسی کردند و فقط بازیکنانی که برای آن‌ها به جزئیات جنسیت و شغلشان دسترسی داشتند، وارد تحقیق کردند.

تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد مهندسان و متخصصان فناوری اطلاعات ترجیح می‌دهند بازی‌های پلت‌فرم پازل را انجام دهند که این موضوع به احتمال زیاد در تقویت مهارت‌های فضایی آن‌ها نقش دارد.

شرکت‌کنندگان در نقش‌های مدیریتی به بازی‌های نقش‌آفرینی اکشن که شامل مهارت‌های سازمانی و برنامه‌ریزی شده بود، علاقه نشان دادند؛ در حالی که متخصصان مهندسی با بازی‌های استراتژی که اغلب به مهارت‌های حل مساله و فضایی نیاز دارند، مرتبط بودند.

کارشناسان همچنین تفاوت‌های جنسیتی قابل‌ توجهی را شناسایی کردند؛ به‌ طوری‌ که مشخص شد زنان ترجیح می‌دهند بازی‌های تک‌نفره انجام دهند و مردان بیشتر در بازی‌های تیراندازی شرکت می‌کنند.

محققان اظهار کردند: با درک اینکه تا چه حد علایق شغلی در بازی منعکس می‌شود، ممکن است بتوانیم به وضوح نشان دهیم که چگونه این علایق با علایق شغلی همسو می‌شود و کارفرمایان را تشویق می‌کند تا ارزش مهارت‌های نرم مرتبط با بازی را درک کنند.

این تحقیق همچنین می‌تواند الهام‌بخش توسعه‌دهندگان بازی باشد تا روی تقویت بیشتر این مهارت‌های نرم در طراحی خود کار کنند.

علاوه بر این مکان‌های یادگیری مانند دانشگاه‌ها می‌تواند به دانشجویان اجازه دهد بازی را به‌ عنوان بخشی از پیشرفت شغلی خود منعکس کنند و در آن بگنجانند و در نظر بگیرند که چگونه بازی می‌تواند در برنامه درسی گنجانده شود تا همسویی بین یادگیری دانشجویان، آرزوهای شغلی و علایق بازی‌های خارج از برنامه را افزایش دهد.

نتایج این مطالعه در مجله Simulation منتشر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha