• شنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401091207381
  • خبرنگار : 71496

هشدار اتحادیه اروپا و فرانسه درباره افزایش خشونت‌ها در کرانه باختری

هشدار اتحادیه اروپا و فرانسه درباره افزایش خشونت‌ها در کرانه باختری

اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی شدید خود درباره افزایش خشونت‌ها علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی، انجام تحقیقاتی درباره استفاده اسرائیل از نیروی کُشنده در حق غیرنظامیان فلسطینی را خواستار شد. وزارت خارجه فرانسه نیز بر لزوم توقف خشونت‌های روبه‌فزونی علیه فلسطینی‌ها در این منطقه و محاکمه عاملان آن تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "معا" فلسطین، نمایندگی اتحادیه اروپا در فلسطین با انتشار توییتی نگرانی شدید خود را از افزایش سطح خشونت‌ها در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی ابراز داشت.

در این توییت آمده است: تنها در ۷۲ ساعت گذشته ۱۰ فلسطینی به دست سربازان اسرائیلی کشته شدند و چیزی که به نظر می‌رسد، استفاده بیش از حد از نیروی کُشنده و قوه قهریه است. سال ۲۰۲۲ خونین‌ترین سال از ۲۰۰۶ بوده و تا این لحظه ۱۴۰ فلسطینی کشته شدند.

اتحادیه اروپا در ادامه تحقیق درباره کشته شدن غیرنظامیان و تضمین محاکمه عاملان آن را خواستار شد.

همچنین این اتحادیه تاکید کرد، طبق قوانین بین‌الملل استفاده از نیروی مهلک باید تنها به مواردی محدود باشد که تهدیدی جدی و قریب‌الوقوع جانی وجود داشته باشد.

به تازگی ویدیویی از یک سرباز اسرائیلی منتشر شده که پس از درگیری با یک جوان فلسطینی در منطقه حواره در نابلس، از فاصله نزدیک به او شلیک می‌کند. کمی بعد نیز فوت این جوان اعلام شد.

در همین راستا وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای نگرانی عمیق خود را از درگیری‌های متعددی که از ۲۹ نوامبر در بخش‌های مختلف کرانه باختری اشغالی آغاز شده و در نتیجه آنها پنج فلسطینی به شهادت رسیدند، اعلام کرد.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود بار دیگر از تمامی طرف‌های ذی‌نفع خواست از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز یا یک‌جانبه خودداری کنند. همچنین فرانسه در ادامه بیانیه خود از رژیم صهیونیستی خواست خشونت‌های روبه‌فزونی در کرانه باختری اشغالی علیه فلسطینی‌ها را متوقف کند.

این وزارتخانه تاکید کرد: خشونت روبه‌فزونی علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری باید متوقف شده و عاملان این خشونت‌ها باید توسط مسؤولان مربوطه بابت اقداماتشان محاکمه شوند.

وزارت خارجه فرانسه در ادامه نیز بر پایبندی خود به قوانین بین‌المللی انسانی در مناطق تحت اشغال اسرائیل و ماهیت غیرقانونی شهرک‌ها تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی از ۲۹ نوامبر عملیات‌های خود را در کرانه باختری اشغالی تشدید کرد و در نتیجه آن شش فلسطینی به شهادت رسیدند. در تازه‌ترین مورد، یک جوان ۲۳ ساله به نام عمار حمدی مفلح از ساکنان شهرک حواره در جنوب نابلس جان باخت.

برخی ناظران نگران هستند که این عملیات‌ها بازتاب دستورالعمل‌های ایتامار بن گویر، وزیر امنیت "ملی" اسرائیل باشد که هنوز در کابینه جدید کار خود را آغاز نکرده است اما پیش از این بارها تاکید کرده که شروط تیراندازی به فلسطینی‌ها را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha