• پنجشنبه / ۱۰ آذر ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401091006822
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در نخستین همایش شرکت‌های صنعت پخش استان اصفهان مطرح شد

فروشگاه‌های زنجیره‌ای؛ گلوگاه‌های اصلی شرکت‌های صنعت پخش 

ایسنا/اصفهان رئیس انجمن ملی شرکت‌های صنعت پخش ایران، گلوگاه‌های اصلی شرکت‌های صنعت پخش را فروشگاههای زنجیره‌ای دانست و گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای فعالیت‌ شرکت‌های صنعت پخش را با مشکل روبه‌رو کردند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا رادمهر، دبیر اجرایی همایش شرکت‌های صنعت پخش استان اصفهان، پنج‌شنبه_۱۰آذرماه در این همایش با توجه به اهمیت نقش آفرینی فعالان اقتصادی، اظهار کرد: امروز اولین همایش صنعت پخش استان اصفهان در سطح ملی برگزار شد. در این دو سال اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا، فعالان اقتصادی در تمامی لحظات با مدافعان سلامت همراه شدند و ایستادگی کردند. فعالان اقتصادی سعی کردند در توزیع مواد سلامتی به گونه‌ای فعالیت کنند که هیچ کمبودی احساس نشود و در لحظات قرنطینه به مردم اطمینان دادند که ایثارگرانی هم هستند که در عرصه غذایی و بهداشتی محصولات مورد نیاز را تامین می‌کنند.

وی با اعلام اینکه تمامی اقدامات فعالان اقتصادی در جهت هویت بخشی به صنعت پخش بوده تا مردم به خود باوری بیشتری برسند، افزود: با تلاش این فعالان هویت بخشی در بخش اقتصاد و صنعت ایجاد شد که در این راستا دستگاه های اجرایی موظف شدند در سطح کشور و استان این همایش را برگزار کنند. قطعا برگزاری این همایش ویژه صنعت پخش دستاوردهایی خواهد داشت که امیدواریم ادامه داشته باشد و در سال های آینده شاهد برگزاری همایش های بیشتری باشیم.


ارتقای صنعت؛ هدف اصلی همایش شرکت‌های صنعت پخش اصفهان 


جمشید سلطانی، رئیس شرکت های صنعت پخش استان اصفهان نیز در این همایش با اعلام اینکه شرکت های صنعت پخش استان اصفهان با ۲۳۰ شرکت و 8000 پرسنل در حال فعالیت است، اظهار کرد: هئیت مدیره شرکت های صنعت پخش استان اصفهان از ابتدای سال جدید فعالیت خود را آغاز کرد و با انتخاب اهداف چهارگانه (ارائه خدمات انجمن به همه لایه‌های صنعت پخش، تدوین دستور العمل جامع پخش، پرورش و ارائه نیروی انسانی صنعت و تلاش برای فراهم آوردن زیر ساخت‌های صنعت)  اقدامات خود را برنامه ریزی کرد.  

وی افزود: در این راستا برگزاری اولین همایش شرکت‌های صنعت پخش استان اصفهان به منظور هم‌گرایی و هم‌افزایی با سایر تشکل ها ضروری بود. این همایش با شعار صنعت پخش، تضمین توزیع و امنیت فروش در دستور کار قرار گرفت و تلاش بر ایجاد یک تمرکز واحد و وحدت نظر برای رفع مشکلات صنعت و ارتقا صنعت بود.
 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای؛ گلوگاه‌های اصلی شرکت‌های صنعت پخش
 

سهراب کارگر، رئیس انجمن ملی شرکت‌های صنعت پخش ایران نیز در این همایش اظهار کرد: گلوگاه‌های اصلی شرکت‌های صنعت پخش، فروشگاه های زنجیره‌ای است و این صنعت را  با مشکل مواجه می‌کند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۱۵ درصد فروش را به خود اختصاص داده‌اند و ۸۵ درصد دیگر را فروشندگان دیگر در اختیار دارند. هرچقدر همکاری های صنعت را با دیگر ارگان‌ها بیشتر کنیم به حق خود خواهیم رسید و شرکت‌های پخش نیز باید تعامل خود را با یکدیگر در حین رقایت افزایش دهند.
 

سلامتی محصولات غذایی و سلامت‌محور تضمینی است
 

محمود اعتباری، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با اشاره به اینکه صنعت پخش در حوزه معاونت سلامت محور اهمیت بالایی دارد، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین محصولات سلامت محور دارو است و در این راستا بخش مهم صنعت پخش را شرکت های پخش دارو به عهده دارند. معاونت دارو خدمات دیگری همچون مکمل‌ها و فرآورده‌هایی دیگری دارد که بر آن‌ها نظارت خواهد شد.  
وی با بیان اینکه نظارت‌ها باید به گونه‌ای باشد که به مردم تضمین دهیم این فرآورده‌ها سلامت محور و سالم است و به درستی تهیه و توزیع می‌شود، گفت: اگر مشکلی هم وجود داشته باشد قطعا برطرف می‌شود. نیاز به صنعتی داریم که در خصوص شاخص‌ها فعالیت می‌کند، اما  در حوزه دارو پیشرفت شاخص‌ها بیشتر از سایر حوزه‌ها است. همچنین برای دسترسی سالم به فرآورده ها، مسئول فنی قرار می‌دهیم که نماینده مقیم وزارت بهداشت برای اعتماد به آن چیزی است که در صنعت اتفاق می‌افتد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه صنعت پخش باید جلب همکاری کند، خاطرنشان کرد: اگر در آینده نزدیک محصولات از یک چرخه سالم به دست مصرف کنندگان نرسد، قطعا به مشکل برخورد خواهیم کرد. به مردم اطمینان می‌دهیم اگر کالایی سلامت شما را به خطر می‌اندازد، پایش می‌شود و اگر موادی ارزش استفاده ندارد باید اطلاع‌رسانی شود.
 

بدون آگاهی وارد صنعت پخش نشوید
 

غلامرضا اخوان فرید، مدیر عامل شرکت داروسازی رها هم درباره چالش های صنعت پخش، اظهار کرد: صنعت پخش بدون سرمایه درآمدزایی ندارد و افراد بیگانه با این صنعت به خود و برخی از تولید کنندگان صدمه خواهند زد. صنعت پخش فعالیت پر دردسری است و همواره با زحمت مواجه است، صنعت پخش یعنی پول شما در پخش است و اگر صنعت پخشی بتواند میزان کالا با پولش برابر باشد، موفق است، اما در یک سال اخیر با توجه به شرایط اقتصادی توازن تولید و توزیع بهم ریخت و برخی از پخش‌ها با چالش رو به رو شدند.

وی با اعلام اینکه اکنون دریافت پول سخت است و دریافت سود دردسر دارد و اگر مدیریت قوی نباشد ریسک بالایی خواهد داشت، تصریح کرد: اگر شرکت خصوصی دچار ورشکستی شد سازمانی حمایت نخواهد کرد. در کشور صنعت پخش بهترین خدمات را در بهترین کیفیت به دست مردم می‌رساند و در صنعت پخش توفیقات خوبی به دست آمده است.
 

صنعت پخش یکی از پیچیده ترین صنعت‌هاست 
 

محمدرضا مرادی، عضو هیئت مدیره شرکت‌های صنعت پخش استان ایران در ادامه این همایش اظهار کرد: قطعا صنعت پخش یکی از پیچیده‌ترین صنعت‌ها است. صنعت پخش در ایران از سال ۱۳۳۴ آغاز به کار کرده و قبل از آن شرکت‌ها به صورت بنکداری تولیدات خود را در اختیار مردم می‌گذاشتند. بزرگ‌ترین شرکت‌های پخش دنیا از جمله آمازون، اپل، و ... نوآوری و توسعه محصولات را در عرصه مشتری محور در کسب و کارها می‌دانند.
وی با تاکید بر اینکه ریشه چالش‌های اصلی صنعت پخش به روز نبودن است، خاطرنشان کرد: نداشتن فرآیند تحقیق و توسعه در صنعت نیز از دیگر چالش‌هاست. صنعت پخش نقش کلیدی در عرضه، توزیع و تقاضا دارد. مقاومت در برابر هر گونه تغییر در صنعت در ایران موج می‌زند، صنعت پخش باید مواد بهیه و با کیفیتی را به متقاضیان ارائه دهد. در صنعت پخش باید به سمت تکنولوژی حرکت کنیم، چراکه توسعه صنعت پخش مستلزم نگاه ویژه است.


۱۰ درصد درآمد ناخالص کشور از صنعت پخش 


حسین همتی نژاد، رئیس هیئت مدیره  شرکت‌های صنعت پخش استان اصفهان نیز اظهار کرد: بقای صنعت پخش در به‌روز شدن است. ما باید با تغییرات همسان شویم و اگر بروز نشویم از تغییرات عقب می‌مانیم. با رفع موانع  صنعت پخش برای سیاست‌های پخش باید استفاده شود. در حال حاضر حدود ۱۰ درصد درآمد ناخالص کشور از صنعت پخش است.

شهرک صنعتی شرکت‌های صنعت پخش ایجاد می‌شود

امیررضا مقار عابد، عضو هیئت مدیره شرکت‌های صنعت پخش استان اصفهان با بیان اینکه وجود صنعت ترابری در تعاونی شرکت‌های صنعت پخش ضروری است، اظهار کرد: استراتژی ساخت ترابری بیرون شهری است. به زودی یک شهرک صنعتی برای صنعت پخش در مکان‌های متفاوت از طریق دولت خواهیم گرفت و با هماهنگی ارگان‌های ذیربط شرکت‌های پخش از حالت استیجاری خارج خواهند شد.


حمل‌ونقل؛ اساسی‌ترین مولفه شرکت‌های صنعت پخش
 

بیوک علیمرادلو، مدیر عامل شرکت بهمن نیز در این همایش بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های حوزه صنعت پخش، پخش و توزیع است و در این راستا خودرو و حمل و نقل یکی از مولفه‌های اصلی خواهد بود. ایسوزو و کامیونت‌های شرکت بهمن دیزل  بهمن دیزل در حوزه برون شهری و شهری فعال هستند. امروز سه محصول جدید کامیون‌های برون شهری ۱۸، ۱۹  و۱۲ تن رونمایی خواهد شد که تا پایان سال به کشور عرصه می‌شوند.  
وی تصریح کرد: انواع کاربری‌های شرکت بهمن متصل در فرآیند تولید محصول با استفاده از ابزار و تجهیزات خط تولید به صورت استاندارد مورد تایید سازمان ملی استاندارد و به صورت صد در صد داخلی عرضه خواهد شد.
 

تحول دیجیتال، ضرورت تحول در صنعت پخش
 

محمد عزیزالهی، مدیرعامل گروه همکاران سیستم با اشاره به ضرورت تحول دیجیتال در صنعت پخش، گفت: تحول دیجیتال چند سالی است که مطرح شده و پدیده متفاوتی را برای تغییر نگاه‌ها دنبال می‌کند. در این تحول نباید صرفا به کلمه دیجیتال نگاه کرد. دیجیتال خودش را بر بستری سوار می‌کند که مدیران بتوانند به تمام عوامل توجه داشته باشند و از همه امکانات برای تغییرات استفاده کنند. اگر صنعت پخش می‌خواهد تحولی انجام دهد تحول دیجیتال باید دغدغه آن‌ باشد.

دولتمردان گوش شنوا ندارند
 

مسعود بختیاری، نایب رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران نیز در این همایش اظهار کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه و مسائلی که مردم با آن‌ها درگیر هستند،  سرمایه‌ای جهت سرمایه گذاری در صنایع وجود ندارد. متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مسئولان، شرایط امروز بهتر از فردا است. یکی از مهم‌ترین مشکلات، ذهنیت مخرب و پدیده شومی است که دولت و دولتمردان به نظر خودشان را حق مطلق و عقل کل می‌پندارند و این مسئله یکی از مهم‌ترین ریشه مشکلات اساسی در شرایط کنونی است و مسئولان گوش شنوایی برای شنیدن ندارند.  

وی افزود: به دولت توصیه می‌کنیم سخن مردم را بشنود و نظرات را پذیرا باشد و برای آن احترام قائل شود. شرایط سخت کنونی چشم انداز آینده را سخت تر می‌کند و در این راستا باید تعاملی تر با یکدیگر  ارتباط برقرار کنیم.
 

سید مجتبی میرلوحی، استادیار گروه مالی دانشگاه صنعتی اصفهان، در خاتمه این همایش اظهار کرد: قاعدتا هر حوزه‌ای با ریسک های خاص خودش سر و کار دارد. قطعا شناسایی ریسک، برآورد احتمال وقوع ریسک و طراحی شیوه مقابله با ریسک باید در دستور کار صنعت‌ها قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، در این همایش از تفاهم نامه انجمن ملی صنعت پخش ایران شعبه اصفهان با انجمن صنعت نشر استان اصفهان، تفاهم نامه انجمن ملی صنعت پخش ایران شعبه اصفهان با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور استان اصفهان، سند استراتژی انجمن شرکت‌های صنعت پخش استان اصفهان، کارت عضویت شرکت های صنعت پخش استان اصفهان و تفاهم نامه انجمن ملی صنعت پخش ایران شعبه اصفهان با انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان رونمایی شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha