• چهارشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401090905983
  • خبرنگار : 71579

یک نماینده عراقی: سفر السودانی به تهران متفاوت‌تر از سفرهای دیگر است

یک نماینده عراقی: سفر السودانی به تهران متفاوت‌تر از سفرهای دیگر است

یک نماینده عراقی ضمن تمجید از سفر نخست وزیر این کشور به تهران گفت که این سفر متفاوت‌تر از سفرهای دیگر است.

به گزارش ایسنا، محمد الشمری، نماینده ائتلاف دولت قانون عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه گفت که روابط مشترک و تاریخی ایران و عراق اقتضا می‌کند که دو کشور به حاکمیت یکدیگر احترام بگذارند و نباید مرزهای آن ها تهدیدی برای هر کدام باشد.

وی گفت: زمان سفر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به تهران مناسب بود به ویژه اینکه با تهدید امنیتی ایران از داخل خاک عراق همزمان شد.

این نماینده عراقی تاکید کرد که پذیرش پیام ایران از سوی دولت عراق درخصوص این تهدیدات یک موضع مثبت بود.

الشمری خاطرنشان کرد:سفر سودانی به تهران بسیار متفاوت تر از سفرهای دیگر است زیرا در این سفر پرونده های مختلف اقتصادی و امنیتی و پرونده آب مطرح است؛ مشکلی که عراق تلاش دارد آن را با همسایه مان ایران حل و فصل کند.

به گزارش ایسنا، نخست وزیر عراق صبح روز گذشته(سه‌شنبه) وارد تهران شد و با مقامات عالی رتبه کشورمان از جمله مقام معظم رهبری دیدار و گفت وگو کرد.

پیش از این یک مسئول عراقی اعلام کرد که ایرانی‌ها به کشور عراق اسناد و مدارکی دادند که نشان می‌دهد از خاک این کشور علیه ایران استفاد می‌شود از جمله اینکه برخی مجموعه‌های کرد از خاک اقلیم کردستان به داخل ایران سلاح قاچاق می‌کنند.

این مسئول به سفر اخیر سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه به عراق اشاره کرد و گفت که سردار قاآنی در دیدار با مقامات عراقی موضعش درخصوص انجام عملیات زمینی در داخل خاک عراق و توقف فعالیت گروه های کرد که متهم به دست داشتن در ناآرامی های اخیر ایران هستند، روشن بود.

وی گفت که طرف عراقی به این نتیجه رسیده است که یگان های نظامی از ارتش و نیروهایی از مرزبانی خود را در مرزهایش با ایران به طول ۲۰۰ کیلومتر مستقر کند.

در این گزارش آمده است که نمایندگی سازمان ملل در عراق نیز از این برنامه استقبال کرده تا ایران دیگر اقدام نظامی در اقلیم کردستان عراق انجام ندهد.

این مسئول عراقی گفت که ماموریت این نیروهای مستقر در مرز ایران و عراق ممانعت از فعالیت مجموعه‌های کرد علیه ایران است اما به نظر می رسد که این برنامه هنوز رضایت ایران را جلب نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha