• چهارشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401090905770
  • خبرنگار : 50175

نماینده مردم بروجرد در مجلس:

سازمان بازرسی کل کشور به عدم پیشرفت پروژه‌های استانی ورود پیدا کند

سازمان بازرسی کل کشور به عدم پیشرفت پروژه‌های استانی ورود پیدا کند

ایسنا/لرستان نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بازرسی کل کشور به عدم پیشرفت پروژه‌های استانی ورود پیدا کند.

فاطمه مقصودی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر هفته گذشته هیأتی از اعضای کمیسیون امور داخلی کشور به بروجرد و پلدختر، اظهار کرد: این سفر که به شهرستان‌های بروجرد و پلدختر صورت گرفت با هدف بررسی پروژه‌هایی بود که به مشکل برخورده و پیشرفت نمی‌کردند و در نهایت نیز جلسه جمع‌بندی در شورای برنامه‌ریزی استان تشکیل شد.

وی تصریح کرد: پروژه‌هایی در شهرستان‌های بروجرد و پلدختر شروع شده بود که بعضاً ۲۰ تا ۳۰ سال طول کشیده است. این پروژه‌ها هرساله در جریان بررسی بودجه، اعتبار دریافت می‌کردند و حتی بخش اعظمی از آن‌ها تخصیص داده می‌شد اما پیشرفت آنچنانی نداشته است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: پروژه‌ای علیرغم دریافت ۵۹ درصد اعتبار قانونی اما طی ۳۱ سال باید ۶۰ درصد پیشرفت می‌کرد که این‌گونه نبوده است.

مقصودی اضافه کرد: این اتفاقات جای سؤال دارد و باید بررسی شود که اگر می‌توانند پروژه را تمام کنند و اگر نمی‌توانند، بودجه از بودجه خارج سازند.

وی بیان کرد: پروژه‌ها در هر استان باید اولویت‌بندی شوند. شهرستان بروجرد جمعیتی بالغ‌بر ۴۰۰ هزار نفر داشته و از قدمت بالایی برخوردار است اما هنوز فاضلاب شهرستان کامل نشده است که فاجعه است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: این در حالی است که طبق گزارش مرکز پژوهش‌ها پروژه فاضلاب شهرستان بخش اعظمی از بودجه هرساله را دریافت کرده اما ۳۱ سال بوده همچنان در حال انجام است.

مقصودی عنوان کرد: مجموعه ورزشی ولایت بروجرد نزدیک ۲۰ سال در دست احداث بوده اما تنها حدود ۷۰ درصد آن پیشرفت کرده و به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه سد آبسرده بروجرد نیز بیش از حدود ۲۰ سال بوده که در دست احداث است و آن هم به نتیجه نرسیده است، افزود: همچنین مصلای شهر اشترینان سال‌ها است که در بودجه می‌آید اما پیشرفتی در آن دیده نمی‌شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس تصریح کرد: مشکل عقب‌ماندگی بسیاری از استان‌های کشور باید با بررسی دقیق کشف شود که در این زمینه سازمان بازرسی کل کشور به‌عنوان یک نهاد نظارتی موظف است به این موضوعات ورود پیدا کرده و اشکال را پیدا و رفع و با متخلفین برخورد کند.

مقصودی با اشاره به نقش تورم در به نتیجه نرسیدن پروژه‌ها، گفت: تورم نقشی در آن‌ها ندارد چراکه بسیاری از اعتبارات به‌هنگام تخصیص داده شده اما پروژه پیشرفت آن چنانی نداشته است که علت آن مدیران بی‌تدبیر و غیرمتخصصی هستند که در برخی از دستگاه‌ها حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha