به گزارش ایسنا، در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه بزرگراه شهید بروجردی و کارخانه تولید آسفالت شهرداری تهران مسعود حقلطفی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران در تشریح احداث بزرگراه شهید بروجردی گفت: بخشی از رینگ جنوب غربی تهران به طول پنج کیلومتر در دو قطعه احداث میشود و در آینده نزدیک چهار کیلومتر از این پروژه در قطعه اول که از سال ۱۳۹۳ عملیات عمرانی آن آغاز شده، قابل بهرهبرداری خواهد بود.
وی اضافه کرد: چهار کیلومتر قطعه اول از تقاطع اتوبان ساوه شروع و به سمت بلوار الغدیر ادامه پیدا میکند. در تشریح جزییات فنی این پروژه باید به احداث چهار کیلومتر از پروژه در قطعه اول حدفاصل آزادگان تا الغدیر با وجود پنج تقاطع غیرهمسطح شامل ۱۱ پل اشاره کرد.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تاکید کرد: به زودی با رفع معارضین جزئی این چهار کیلومتر قابل بهرهبرداری میشود. معارضین ملکی عمدتا خصوصی هستند که رفع آنها توسط منطقه انجام خواهد شد. به محض تحقق این امر به فاصله سه ماه پروژه در قطعه اول قابل بهره برداری خواهد بود. همچنین ۱۵ مترمکعب پل در این پروژه ساخته شده و حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری داشته که تنها ۵۰ هزار مترمکعب آن باقی مانده و از ۱۴۴۰ شمعی که باید در پروژه احداث میشده تنها ۶۶ شمع باقی مانده است. البته این موارد همگی مربوط به قطعه اول پروژه هستند.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اینکه در این پروژه ۳۱ هزار مترمربع دیوارسازی وجود داشته که تنها ۵۰۰۰ مترمربع آن باقی مانده است، اضافه کرد: در تشریح روند ساخت بزرگراهها در تهران باید عنوان کنیم که در شرق و غرب تهران دو مسیر بزرگراهی در حال احداث است که در شرق بزرگراه شهید شوشتری به طول ۱۶.۵ کیلومتر تا بزرگراه یاسینی در حال اجراست و در غرب نیز قسمتی از بزرگراه یادگار امام که در برخورد با پادگان جی متوقف مانده بود به طول ۹.۳ کیلومتر تا بزرگراه آزادگان و جاده ساوه باقی مانده بود که احداث آن آغاز شده است.
حقلطفی ادامه داد: از مهرماه سال گذشته پروژه شهید بروجردی آغاز شده که تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با رفع معارضین ملکی ظرف سه ماه آینده آماده افتتاح خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در تشریح قطعه دوم این پروژه اظهار کرد: قطعه دوم از پل الغدیر تا تقاطع بهار معلم در حال اجراست که ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی میکنیم تا دهه فجر سال آینده این قطعه به اتمام برسد. از سمت خیابان جی و داخل پادگان عمده مشکلات معارضین در دستگاههای دولتی وجود دارد البته در طول این مسیر معارضین بخش خصوصی وجود دارد که با همکاری مناطق ۹ و ۱۸ نسبت به رفع معارضین ملکی اقدام خواهد شد. برنامه ما سه ساله است و امیدواریم طبق برنامه ساخت پل به پیش برود.
وی تاکید کرد: اعتبار پروژه برای تکمیل قطعه اول ۳۰۰ میلیارد تومان و برای اتمام قطعه دوم ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که مجموع اعتبار برای شاخه غربی پادگان جی تا زرند حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که تصور میکنیم ۲۰۰۰ میلیارد تومان اجرای پروژه هزینه داشته باشد و حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان هم برای رفع معارضین اعتبار نیاز باشد. کارفرمای پروژه، شهرداری تهران و مجموعه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران است و پیمانکار اصلی قرارگاه خاتمالانبیاست.
انتهای پیام
نظرات