• شنبه / ۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401090502826
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

سفیر قرقیزستان در ایران مطرح کرد:

پیشرفت فناوری و تجهیزات سرامیک در ایران

پیشرفت فناوری و تجهیزات سرامیک در ایران

ایسنا/خراسان جنوبی سفیر قرقیزستان در ایران گفت: اکنون فناوری و تجهیزات سرامیک ایران نسبت به گذشته تغییر کرده و پیشرفته‌تر شده است.

تورداکن سی دیکف، امروز شنبه ۵ آذر در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، اظهار کرد: در کارخانه طراحی و ساخت ماشین‌آلات خطوط تولید کاشی و سرامیک در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، با وجود اینکه فناوری از ایتالیا وارد شده اما کارخانه با استفاده از توان متخصصان ایرانی راه‌اندازی شده و فعال است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته از ایران واردات سرامیک داشتیم اما با تجهیزات دیگری وارد می‌شد، افزود: اکنون فناوری و تجهیزات سرامیک ایران نسبت به گذشته تغییر کرده و پیشرفته‌تر شده است.

سفیر قرقیزستان در ایران بیان کرد: ایران شروع به تولید فناوری کرده است و در کنار آن از ظرفیت متخصصان ایرانی استفاده می‌شود؛ ما سال‌ها با ایران تعامل داریم و صنعت سرامیک این کشور قوی و کیفیت محصولات آن بالا است.

عباس جرجانی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این بازدید گفت: در زمینه محصولاتی از قبیل لاستیک، کاشی و سرامیک و ماشین‌آلات خطوط تولید کاشی و سرامیک می‌توانیم با قرقیزستان تعامل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این استان جزو سه تا چهار استان نخست کشور در حوزه صنعت کاشی و سرامیک است، بیان کرد: در حال حاضر تنها یک کارخانه کاشی و سرامیک استان‌ به این کشور در حد محدود صادرات دارد که در تلاش هستیم مراودات را افزایش دهیم.

حسین زارعی، رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌ جنوبی نیز در این بازدید گفت: : واحد طراحی ساخت و تولید ماشین‌آلات خطوط تولید کاشی با پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع توسط بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه کارخانه شرکت فنی‌ و مهندسی الکترو صدرا در زمینه طراحی و ساخت انواع ماشین‌آلات خطوط تولید کاشی و سرامیک سال ۱۳۹۸ در این منطقه شروع به کار کرد، افزود: ۳۰ درصد مواد اولیه این واحد تولیدی از چین وارد می‌شود.

زارعی بیان کرد: سالانه پنج دستگاه تولید می‌کنیم و بازار فروش محصولات این کارخانه داخل کشور از جمله یزد و اصفهان بوده که اخیرا کشور عمان نیز درخواست داده است.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌ جنوبی درباره کارخانه تولیدی چرم که سفیر قرقیزستان از آن بازدید کرد، گفت: این واحد از سال ۱۳۹۸ در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند شروع به فعالیت کرد و سالانه سه هزار تن انواع چرم را تولید می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولیدات به اندازه نیاز کشور است، اما خطوط تولید دو نوبته شده تا زمینه صادرات محصولات نیز فراهم شود و در صورت تمایل قرقیزستان آماده همکاری با این کشور هستیم.

سفیر قرقیزستان با استقبال معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی وارد بیرجند شد. وی علاوه بر حضور در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، بازدید از کارخانه کویر تایر و کارخانه تولید کاشی و سرامیک در شهرک صنعتی بیرجند را در برنامه دارد. نشست با دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی استان، دیدار با استاندار خراسان جنوبی، نشست با رؤسا و اساتید دانشگاه‌ها، نشست جمع‌بندی بررسی فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری دو طرف و بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری بیرجند از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha