• پنجشنبه / ۳ آذر ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401090301953
  • خبرنگار : 50295

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان عنوان‌کرد

هنر وسیله‌ای برای بیان شیرینی و تلخی‌های جامعه

هنر وسیله‌ای برای بیان شیرینی و تلخی‌های جامعه

ایسنا/زنجان معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان گفت: هنرمندان با ابزار هنر می‌توانند واقعیت‌های جامعه اعم از شیرینی‌ها و تلخی‌ها را با ظرافت و با زبان هنر مطرح کنند.

ابوالفضل رفیعی شامگاه امروز (۳ آذرماه) در آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان زنجان با بیان اینکه شما هنرمندان از طریق تئاتر داشته‌های فرهنگی استان را نشان می‌دهید، اظهار کرد: هنر و دائقه هنری یک نعمتی است که خداوند به برخی از بندگانش عنایت کرده و این ذوق در نهاد هنرمندان به ودیعه گذاشته شده‌ است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین انتظارهای عمومی از هنرمندان و کسانی که از نعمت هنر برخوردارند، مسئولیت اجتماعی است که قطعا هنرمندان با ابزار هنر می‌توانند واقعیت‌های جامعه اعم از شیرینی‌ها و تلخی‌ها را با ظرافت و با زبان هنر مطرح کنند یا یک پروژکتوری روی موضوع خاصی بیندازند.

این مسئول تصریح کرد: هنرمندان دغدغه مردم یا زوایای مهم موضوعات عمومی را مطرح کنند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. همچنین در حوزه نویسندگی نیز جای کار داریم و باید کسانی باشند که به خوبی این عرصه را آماده کنند تا با هنر هنرمندان نیز به خوبی نمایش داده شود.

در ادامه مراسم مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان نیز بیان کرد: در سال‌جاری شاهد رخداد اتفاقات خوبی همچون جشنواره پانتومیم، اجرای نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و ورود ۵۰ عصو جدید به تئاتر بودیم.

علی فریدراد خاطرنشان کرد: ۱۶ اثر برای شرکت در جشنواره ارسال شده بود و در مرحله بازبینی ۹ اثر انتخاب و سرانجام ۷ اثر برای جشنواره انتخاب شد که از باتوجه به انصراف یک تیم با ۶ اثر جشنواره را اجرا کردیم.

به گزارش ایسنا، به انتخاب هیئت داوران دو نمایش "خیر نبینی سعیده" به کارگردانی اصغر محمدی از شهرستان زنجان و نمایش "عاشقانه‌های بازمانده از یک جنایت جنگی" به کارگردانی داود نجفی از شهرستان خرمدره به مرکز هنرهای نمایشی معرفی خواهند شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha