• سه‌شنبه / ۱ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401090100375
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک مشاور تحصیلی مطرح کرد؛

تأثیر مثبت برنامه‌های مشترک مادران و دختران در مدرسه

تأثیر مثبت برنامه‌های مشترک مادران و دختران در مدرسه

ایسنا/اصفهان یک مشاور تحصیلی گفت: برگزاری برنامه‌های مشترک مادران و دختران در مدرسه، ضمن ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی دانش آموزان، باعث تقویت صمیمیت و بهبود روابط میان مادران و دختران می‌شود.

غلام‌عباس کوچکی، امروز(سه‌شنبه، اول آذر) در کارگاه مشاوره مادران و دختران دبیرستان سعدی کاشان، اظهار کرد: رابطه مادر و دختر در هر خانواده‌ یک رابطه منحصر به فرد است و این رابطه، الگوی زندگی آینده آنها می‌شود.

وی افزود: رابطه برخی مادران با دختر خود، بسیار صمیمانه و برخی از آنها نیز یک رابطه مادر- فرزندی دارند. برای برقراری رابطه مناسب با فرزندان، آگاهی از نحوه رفتار صحیح با نوجوان مهم است.

این مشاور تحصیلی تصریح کرد: رابطه مادر و دختر در دوره نوجوانی دچار تحول شده و اختلاف نظرها، پرخاشگری،لجبازی و روابط پنهانی با جنس مخالف بیشتر می‌شود که آگاهی از این تغییرها برای هر دو طرف مفید است و مادرهایی که با این شرایط آشنا باشند، مشکل کمتری روبرو می‌شوند.

کوچکی تأکید کرد: مراقبت از دختر نوجوان می‌تواند بیشتر شده و برخی از مادرها سعی می‌کنند بر همه کارها و برنامه‌های دخترشان همانند کودکی او نظارت کنند که رفتارهای کنترل کننده باعث اعتراض فرزند شده و لجبازی و سرکشی آنها را به همراه دارد.

به گزارش ایسنا، این مشاور تحصیلی گفت: مادران باید باور کنند که فرزندان آنها حریم خصوصی دارند و اگر رابطه خود را بر اساس اعتماد پی‌ریزی کنند با روش‌های تربیتی مناسب می‌توانند فرزندان خود را برای ورود اثربخش به جامعه آماده ‌کنند.

کوچکی افزود: نوجوان ممکن است با پدر و مادر بحث کند و افکار و عقاید آنها را به چالش بکشاند بنابراین نگرانی‌های خود را با منطق و احترام با او در میان بگذارید زیرا اگر فرزندان احساس کنند که می‌تواند با شما درباره هر موضوعی صحبت کنند و مشورت بگیرند، در زمان مشکل هم با شما صحبت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: همراهی پدر و مادر با فرزند و خودداری از درگیری با یکدیگر و ایجاد محیط آرام و مطمئن یکی از راهکارهای ارتباط سالم و اثربخش با فرزندان است.

کوچکی گفت: تخلیه انرژی به‌صورت صحیح مثل ورزش و استفاده از روش‌های تشویقی برای ایجاد رغبت به عبادت در نوجوانان بدون استفاده از رفتار خشن از دیگر راهکارهای اعتمادسازی بین والدین و فرزندان است.

مدیر دبیرستان سعدی کاشان گفت: آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان امروز نیازمند شرایط خاصی است که خانواده‌ها باید از آن آگاه بوده و بر اساس آن با فرزندان خود رفتار کنند.

نیره حاج حسنی افزود: دختران در این سن کمی زودرنج می‌شوند و گاهی برای مسائل به ظاهر کوچک هم احساس ناراحتی می‌کنند، بنابراین خانه و مدرسه باید او را درک کرده و با او همدلی کنند، اما او را به دلیل نقطه ضعف‌هایش تحقیر نکنند و با خودداری از مقایسه او  باید نقاط قوت او را پررنگ کنند.

وی تصریح کرد: اجرای اردوی یک روزه مادران و فرزندان با همکاری فرهنگسرای فیض کاشان فرصتی بود تا الگوی سه‌گانه ارتباط دبیران، مادران و دانش آموزان شناسایی شده و با تقویت آن، مسیر موفقیت دانش آموزان نیز هموار شود.

حاج حسنی گفت: برگزاری کارگاه مشاوره برای مادران، کارگاه خلاقیت و مهارت‌های زندگی برای دانش آموزان، کارگاه الگوهای ارتباط برای دبیران همراه با برنامه‌های جنبی سرگرمی و تفریح از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha