• سه‌شنبه / ۱ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401090100332
  • منبع : نمایندگی زنجان

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

مسجد و مدرسه بهترین مکان برای جهاد تبیین است

مسجد و مدرسه بهترین مکان برای جهاد تبیین است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به موضوع مساجد و غفلت از این مراکز مذهبی اشاره کرد و گفت: مساجد و مدارس بهترین اماکن برای جهاد تبیین هستند که باید به آن توجه شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، آیت‌الله علی خاتمی شامگاه روز گذشته (۳۰ آبان‌ماه) در یک‌صد و یازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه اگر آموزش را از دوران کودکی آغاز کنیم اثرگذاری بیشتری خواهد داشت، اظهار کرد: در آموزش حفاظت از محیط‌زیست باید اقدامات اساسی شود.

امام جمعه زنجان خطاب به مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خواستار افزایش آموزش عمومی به مردم شد و تصریح کرد: به مساجد، هیئات مذهبی، مدارس و تالارها سری بزنید و مردم را با خطرات ناشی از آلودگی محیط‌زیست آشنا کنید.

وی با اشاره به اینکه آژیر آلودگی کره زمین به صدا درآمده است و باید کاری کرد، گفت: درگذشته گروه‌های پاک‌سازی در پارک‌ها و اماکن عمومی به جمع‌آوری زباله‌ها اقدام می‌کردند که کار ارزشمندی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان به ابتکار دهیار روستای یوسف‌آباد در تفکیک زباله اشاره کرد و گفت: لازم است تا این نوع ابتکارات معرفی و دیگر روستاها نیز به این گونه کارها تشویق شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز در سخنانی بر ضرورت ترویج فرهنگ کار و گفتمان کاری تاکید کرد و گفت: در استان زنجان ۸۲۱ هزار نفر جمعیت بالای ۱۵ سال داریم که می‌توانند کار کنند که ۴۵ درصد از این جمعیت فعال هستند و در این زمینه از میانگین کشوری بالا هستیم.

طیب جعفری با اشاره به اینکه موردهای اقتصادی نشان‌دهنده رشد اقتصادی جوامع محسوب می‌شوند، گفت: این میزان رشد، آثار خود را در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نشان می‌دهد؛ حتی امنیت نیز به رشد شاخص‌های اقتصاد گره خورده است.

وی با یادآوری اینکه ۴۴۸ هزار نفر از جمعیت استان را افراد غیرفعال تشکیل داده است، گفت: استان زنجان جزو استان‌های با نرخ مشارکت بالا است ولی بین اثربخشی و تولید ثروت افراد شاغل در استان فاصله وجود دارد به گونه‌ای که بهره‌وری یک فرد شاغل در کشور ۱۴۵ میلیون تومان و در استان ۹۵ میلیون تومان برآورد شده است که با روش‌های مداخله‌گرانه، قابل جبران خواهد بود؛ همچنین با کم شدن این فاصله، افزایش اعتماد اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha