• شنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۱ / ۲۱:۳۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1401082819707
  • خبرنگار : 50024

نمایشگاه هفته پژوهش البرز در دانشگاه آزاد کرج برپا خواهد شد

نمایشگاه هفته پژوهش البرز در دانشگاه آزاد کرج برپا خواهد شد

ایسنا/البرز رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به دستاوردهای بزرگ علمی و پژوهشی کشورمان گفت: نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز با ۱۶۰ غرفه در دانشگاه اسلامی البرز پذیرای مردم خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین کلانتری خلیل آباد روز شنبه ۲۸ آبان در نشست خبری برنامه‌های هفته پژوهش استان البرز که در دانشگاه آزاد کرج برگزار شد، با بیان اینکه امسال برنامه‌های هفته پژوهش استان البرز با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی  اجرا می‌شود، گفت: امسال  برنامه های متنوعی برای هفته پژوهش پیش بینی کرده‌ایم.

کلانتری خلیل آباد افزود: مدیران پژوهشی برتر قطب‌های علمی، انجمن‌های علمی و  نزدیک به ۱۰۰ پژوهشگر علمی استان البرز معرفی خواهیم کرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی البرز، شناسایی و تجلیل از دانش آموزان و معلمان پژوهشگر استان البرز را از مهمترین برنامه‌ها برای تشویق آینده سازان به فراگیری علم ودانش برشمرد.

وی ادامه داد: نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز با ۱۶۰ غرفه در دانشگاه اسلامی البرز پذیرای مردم خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری البرز در ادامه این نشست اظهار کرد: رویکرد هفته پژوهش  امسال باتوجه به شعار سال تعیین شده است.
کاوه حدادپور توضیح داد: در سنوات گذشته هفته پژوهش با محوریت دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شد ولی امسال مقرر شد  دانشگاه آزاد میزبان این رویداد باشد.

وی افزود: در بحث پژوهش و برگزاری نمایشگاه سعی کردیم نیازهای استان و کشور را در نظر بگیریم  که به عنوان مثال کم آبی و ریزگرد از مهمترین موضوعات هفته پژوهش هستند.

حدادپور با اشاره به وجود مراکز علمی و تحقیقاتی بزرگ کشور در البرز گفت: ظرفیت علمی و تحقیقاتی البرز بسیار بالاست و یکی از استان‌هایی است که بیشترین تعداد هیات علمی در دانشگاه ها و بیشترین تعداد دانشجویان را دارد به همین دلیل باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

این مسئول توضیح داد: هفته پژوهش فرصتی است که فرهنگ پژوهش در جامعه به ویژه دانشجویان و دانش آموزان توسعه یابد.

وی تاکید کرد: متاسفانه علی رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز ارتباط بین صنعت و دانشگاه قوی نیست و در این حوزه نیازمند اصلاحات جدی هستیم.

معاون استاندار با تاکید بر اینکه در بحث پژوهش باید به درک درستی از نیازهای جامعه برسیم، افزود: کم آبی؛ ریزگردها و ترافیک از جمله مباحثی است که باید نگاه پژوهش محورانه روی آنها متمرکز شود.

وی گفت: در مجموع فعالیت‌های فرهنگی بلندمدت و زمان بر است و اگر میخواهیم در بحث پژوهش موفق عمل کنیم با تفکر پژوهشگرانه را در نسل جوان پرورش دهیم.

استان البرز دارای حدود ۵۲ مرکز تحقیقات علمی کشوری و استانی و مرکز دانشگاهی است و به عنوان یکی از قطب های مهم تحقیقاتی کشور به شمار می رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha