• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401082518046
  • خبرنگار : 50300

مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد

معرفی ۲۷ دستگاه برتر خوزستان در حوزه آموزش

معرفی ۲۷ دستگاه برتر خوزستان در حوزه آموزش

ایسنا/خوزستان مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از معرفی ۲۷ دستگاه برتر در حوزه آموزش استان خبر داد.

قاسم صنگوری سواری در اختتامیه هفته آموزش و مراسم تجلیل از برگزیدگان برتر آموزشی دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی دولتی و خصوصی استان خوزستان که امروز (۲۵ آبان‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: آموزش، زیربنای فناوری و اشتغال است و با توجه به اهمیت آن، بنا بر ایده‌ای که در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان خوزستان مطرح و برگزاری هفته آموزش تصویب شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برنامه‌ای که بتواند تمام نهادهای متولی آموزش را یک جا جمع و وضعیت موجود را بررسی و سیستم انگیزشی مشخصی را تدوین کند، نداشتیم و این افتخار نصیب خوزستان شد که برای اولین بار، نظام‌نامه‌ای تدوین کنیم که همه متولیان آموزش استان خوزستان، مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند و مراکز آموزش عالی به عنوان یک گروه، آموزش و پرورش یک گروه، فنی و حرفه‌ای گروه دیگر و آموزش کارمندان دولت نیز در یک گروه مجزا قرار می‌گیرند.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: آموزش، انسان را از بالقوه بودن به بالفعل بودن می‌رساند و تفاوت انسان با سایر موجودات در این است. اگر به کشورهای توسعه یافته نگاه کنیم نیز مبنای آنان آموزش است.

صنگوری سواری ادامه داد: تلاش کردیم در این برنامه، افقی ترسیم کنیم که بر مبنای آن تمام متولیان آموزش در این نظام‌نامه قرار بگیرند و اول آموزش و پرورش است که خروجی آن در دانشگاه است و خروجی دانشگاه‌ها در دستگاه‌های اجرایی یا در بخش خصوصی و فنی و حرفه‌ای است. امیدواریم با برنامه‌ای موثر بتوانیم در کشور الگوسازی کنیم.

وی گفت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری برنامه‌ها تلاش کردند و هر روز در هفته آموزش برای بخشی نامگذاری شد. ارزیابی و تعیین برترین‌ها کار سختی بود و چهار بخش مراکز آموزش عالی، فنی و حرفه‌ای، دستگاه‌ها و آموزش و پرورش را باید بررسی می‌کردیم. آموزش و پرورش که در بخش عمده‌ای در امور ضعیف هستند متاسفانه علی رغم پیگیری‌ها، در این فعالیت‌ها ورود نکردند.

وی افزود: در بخش آموزش برخی از دستگاه‌های اجرایی اقدامات خوبی انجام دادند از جمله اینکه اتاق بازرگانی اهواز رتبه اول کشوری را به دست آورد، دانشگاه علمی کاربردی نیز رتبه چهارم کشوری را به دست آورد و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای نیز در مسابقات بین المللی رتبه کسب کرد.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: امسال ۲۷ واحد برتر در چهار بخش ذکر شده انتخاب شدند؛ به استثناء آموزش و پرورش که سهمیه‌ای داشت اما شرکت نکرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha