• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401082517340
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

نهالستان پارک جنگلی شهید بهشتی بروجرد ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار اصله نهال را دارد

نهالستان پارک جنگلی شهید بهشتی بروجرد ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار اصله نهال را دارد

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: نهالستان پارک جنگلی شهید بهشتی بروجرد ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار اصله نهال را دارد.

شیرزاد نجفی در حاشیه بازدید از نهالستان پارک جنگلی شهید بهشتی بروجرد که امروز صورت گرفت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به دستور ریاست‌جمهور و تأکید وزیر جهاد کشاورزی و به تبع آن، دستور معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در خصوص تولید یک میلیارد اصله نهال طی سال‌های ۱۴۰۱ لغایت ۱۴۰۴ در سطح کشور، عملیات زیرساخت و تأمین آب با تجهیز یک حلقه چاه نیمه عمیق و همچنین مرمت شاسی بندی‌های این نهالستان که قبلاً غیرفعال بوده آغاز شد.

وی تصریح کرد: با توجه به تولید ۳۰ میلیون اصله نهال طی چهار سال معادل تولید ۷.۵ میلیون اصله نهال که تعهد اداره‌کل طی سال ۱۴۰۱ است این نهالستان می‌تواند ۶۰۰ هزار اصله نهال در سال را تولید کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خاطرنشان کرد: امسال ۷.۵ میلیون اصله نهال از انواع گونه‌های گرمسیری و سردسیری در ۵ نهالستان استان، در شهرستان‌های پلدختر، چگنی، بام و زاغه خرم‌آباد و شهید بهشتی بروجرد تولید خواهد شد.

نجفی اضافه کرد: این نهال‌ها پس از تولید، در راستای گسترش و توسعه فضای سبز استان و همچنین به‌منظور کاشت در مناطق مستعد و جنگلی و فضای سبز حاشیه حریم شهر در راستای کانون هوای پاک کاشت خواهند شد.

وی بیان کرد: متأسفانه سازمان فضای سبز شهری استان کمتر از حد استاندارد و میانگین کشوری بوده و با توجه به دستور وزیر کشور، شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر باید به ازا هر نفر ۱۵ مترمربع فضای سبز داشته باشند که این در حالی است که سرانه فضای سبز در شهرها کمتر از ۵ مترمربع است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان ادامه داد: این اداره‌کل آمادگی لازم جهت تولید و تأمین نهال‌های مورد نیاز شهرداری را دارد کما اینکه همه‌ساله نیز به‌صورت رایگان نهال مورد نیاز را در سطح شهرداری‌های استان توزیع می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۴ ۲۳:۳۲

کارت بسیارتمیزوسالم و دلسوزانه بود جناب مهندس سیامنصور خدمت بزرگی به این طبیعت و مردم کردید سپاس گزاریم