• دوشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1401082315733
  • منبع : سازمان نظام پزشکی

سامانه تبلیغات امور پزشکی آغاز به کار کرد

سامانه تبلیغات امور پزشکی آغاز به کار کرد
عکس تزیینی است.

مدیر کل نظارت، ارزشیابی و اعتبار بخشی سازمان نظام پزشکی کشور از آغاز به کار رسمی سامانه تبلیغات امور پزشکی (سیتا) در بستر parvaneh.irimc.org به منظور استفاده اعضای جامعه پزشکی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر شیرین شجاعی با اشاره به این که یکی از اهداف اداره کل نظارت پویاتر و اجرایی‌تر شدن دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های موجود بوده است، اظهار کرد: تغییرات متعددی در دستورالعمل تبلیغات در سال‌های ۹۷ و ۹۹ اتفاق افتاده و مستنداتی از جمله شیوه‌نامه صدور مجوز تبلیغات، خدمات مجاز تبلیغات جهت پنج رشته و همچنین عناوین مجاز تخصص و فوق تخصص تدوین و ابلاغ شدند.

وی افزود: در ادامه کار با توجه به لزوم صدور انواع مجوزهای تبلیغات امور پزشکی شامل رسانه‌های دیداری و شنیداری، محیطی، بنر افتتاحیه، پیامک و فضای مجازی الزامات آن در دستورالعمل سال ۱۳۹۹ ابلاغ شد.

وی با اشاره به این که بر اساس تغییرات رخ داده در این دستورالعمل، کمیته مرکزی تبلیغات موضوع ماده ۳۸، با هدف خدمت رسانی هرچه بیشتر به اعضا، ملزم به ساماندهی فضای تبلیغات و تسهیل فرآیند شد، ادامه داد: کمیته مرکزی تبلیغات به استناد ماده 6 موظف به طراحی سامانه تبلیغات امور پزشکی (سیتا) شد که این سامانه در سال ۱۴۰۰ به صورت پایلوت و سپس از ابتدای مرداد ماه ۱۴۰۱ به صورت رسمی و سراسری کار خود را آغاز نمود.

مدیرکل نظارت، ارزشیابی و اعتبار بخشی سازمان نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: این سامانه در حال حاضر در بستر آشنای parvaneh.irimc.org به منظور استفاده اعضای جامعه پزشکی قرار داده شده است.

به گفته وی، هدف از طراحی این سامانه امکان ثبت، بررسی، پرداخت تعرفه و صدور مجوز به صورت آنلاین بوده به گونه‌ای که تمامی مراحل  کار به طور کامل برای متقاضی و کارشناسان قابل مشاهده است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، وی تصریح کرد: هماهنگی‌های انجام شده در بخش های مختلف از جمله اداره کل فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی و پیرو درخواست ارگان‌های مختلف در خصوص تسهیل استعلام و صحت آزمایی تبلیغات موجود در سراسر کشور، امکانی فراهم شده است تا مجوز تبلیغات صادره در سایت سازمان نظام پزشکی (قسمت جستجوی پزشک) قابل مشاهده بوده و حتی مخاطبین عام نیز بتوانند صحت مندرجات موجود در محتوای تبلیغات اعضاء را بررسی کنند.

شجاعی یادآور شد: از آن جا که هدف این طرح ساماندهی هرچه بیشتر فضای تبلیغاتی امور سلامت و کوتاه شدن دست مداخله‌گران بوده است، صمیمانه تقاضا داریم تا تمامی اعضاء سازمان نظام پزشکی شامل صاحبان مطب، دفاتر کار و موسسین درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره جهت انجام هرگونه تبلیغات امور سلامت نسبت به اخذ مجوز اقدام نمایند. بدیهی است موفقیت این طرح و برخورد مفید با خاطیان بدون همکاری اعضای جامعه پزشکی میسر نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha