• شنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401082114444
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

بارش برف در ارتفاعات استان اصفهان

بارش برف در ارتفاعات استان اصفهان

ایسنا/اصفهان کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم فعالیت سامانه ناپایدار بارشی به ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان خبر داد.

حجت‌الله علی عسگریان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت جوی سه روز آینده در استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه ناپایدار تا اواسط هفته بر روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به‌صورت نیمه ابری، گاهی افزایش ابر، وزش باد و بارش به ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اعلام اینکه مه‌ آلودگی و کاهش دید و بارش برف در مناطق سردسیر در ارتفاعات دور از انتظارات نیست، افزود: بارش برف تنها در ارتفاعات ثبت شده و در شهرستان اصفهان فعلا بارش برفی ثبت نشده است.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اعلام اینکه دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده دو تا سه درجه سانتیگراد و در مناطق شرقی دو تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت، اضافه کرد: دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۴ درجه سانتیگراد و در خُنک‌ترین ساعات به ۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید. ورزنه با دمای ۱۵ درجه و بویین میاندشت با دمای منفی یک درجه بالای صفر به‌عنوان گرم‌ترین و خُنک‌ترین نقاط استان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به میزان بارندگی ثبت شده در شهرهای اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته، اعلام کرد: بیشترین میزان بارندگی اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته در فریدون شهر با ۱۷ میلیمتر، خوانسار ۱۷میلیمتر، گلپایگان ۱۰ میلیمتر و نطنز ۹.۵ میلیمتر بوده است.

عسگریان افزود: همچنین در این مدت در داران ۸ میلیمتر، بویین میاندشت ۶ میلیمتر، میمه ۵ میلیمتر، ایذه اردستان ۴ میلیمتر، آران و بیدگل ۳ میلیمتر، چادگان ۴ میلیمتر، بادرود ۳ میلیمتر، و مرکز استان ۰.۳ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha