• پنجشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401081913398
  • خبرنگار : 50491

انتقاد استاندار از غیبت برخی مدیران در شورای برنامه‌ریزی/ چالش گلستان در جذب سرمایه‌گذار

انتقاد استاندار از غیبت برخی مدیران در شورای  برنامه‌ریزی/ چالش گلستان در جذب سرمایه‌گذار

ایسنا/گلستان استاندار گلستان از غیب و حضور همراه با تاخیر برخی از مدیران در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان انتقاد کرد و گفت: حضور نماینده مدیر در جلسه شورای برنامه‌ریزی مفهومی ندارد.

علی‌محمد زنگانه عصر امروز پنج‌شنبه ۱۹ آبان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان، ضمن گلایه از غیبت برخی از مدیران در این شورا اظهار کرد: شورای برنامه‌ریزی مهمترین رکن دستگاه‌های اجرایی است و می‌طلبد مدیران شخصا در چنین جلسه‌ای حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه حضور نماینده مدیر در جلسه شورای برنامه‌ریزی مفهومی ندارد، تاکید کرد: ما عدم حضور مدیر در این جلسه را غیبت اعلام می کنیم مگر در شرایط خاص، باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا در این جلسه از حضور نماینده دستگاه اجرایی خودداری شود.

استاندار گلستان همچنین از تاخیر در آغاز جلسه شورای برنامه‌ریزی انتقاد کرد و گفت: شورای برنامه‌ریزی باید الگویی برای برگزاری جلسات باشد و نباید مدیران با تاخیر در این جلسات حضور پیدا کنند، در شان مدیران استان نیست که با تاخیر در جلسات حضور یابند.

زنگانه با تاکید بر اینکه شورای برنامه‌ریزی باید نمادی از حضور به‌موقع و جدی دستگاه‌های اجرایی باشد، گفت: دستگاهی که بی‌نظم در جلسه حضور  می‌یابد انتظار حمایت از مجوعه استانداری نداشته باشد و هیچ عذری در این خصوص پذیرفته نیست.

وی به عدم ارسال جدول ارزیابی برنامه ششم توسعه از سوی ۳۷ دستگاه اجرایی به دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گلستان گلایه کرد و گفت: چرا در بخش برنامه و ارزیابی لرزه بر دستان مدیران ارشد می‌افتد؟ این در حالی است که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مدیر حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد آن باید صرف برنامه‌ریزی و راهبری سازمان مربوطه شود.

استاندار گلستان بر لزوم شناسایی املاک و اموال دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و ابراز داشت: باید مشخص شود که کدام دستگاه املاک خود را ثبت نکرده و باید به این مسئله رسیدگی شود. 

زنگانه از صدور ۲۶ عنوان مجوز بی‌نام در استان گلستان خبر داد و افزود: باید در این حوزه تسهیلگری اتفاق بیفتد، متاسفانه استان گلستان برای جذب سرمایه‌گذار جدید با چالش مواجه است و هر اقدامی که در این بخش انجام می‌شود باز هم با کمبودهایی روبه‌رو هستیم‌.

وی با اشاره به اینکه احداث هر گونه فضای اداری در شهرهای زیر ۷۰ هزار نفر براساس مصوبه هئیت وزیرات ممنوع است، یادآور شد: در شهرهایی مانند گمیشان، مراوه‌تپه، بندرگز و امثال آن که زیر ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد امکان ایجاد فضای اداری جدید نیست و باید از فضاهای موجود استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha