• چهارشنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401081812928
  • منبع : نمایندگی سمنان

ساده‌ترین راه مبارزه با استبداد کتاب است

ساده‌ترین راه مبارزه با استبداد کتاب است

ایسنا/سمنان معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از کتاب به عنوان ابزاری تمدن‌ساز نام برد و گفت: بی‌شک ساده‌ترین راه و روش مبارزه با استبداد کتاب است .

احمد ریواده ،۱۸آبان در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه کتاب  استان اظهار کرد: استان سمنان باید مرکز نوآوری فرهنگی شود . 

وی با بیان اینکه باید خصلت های فرهنگی استان استان در هفته کتاب و کتابخوانی تببین شود  ادامه داد: آگاهی و دانش،مهمترین ابزار قدرت هر کشور است و لذا آگاهی عمومی کشور باید افزایش یابد

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: عنصر تشکیل دهنده تمدن ‌ها کتاب است ،باید این ویژگی فرهنگی تمدن‌ساز، در جامعه نهادینه شود .

وی با بیان اینکه برای ایجاد جریان فرهنگی در بخش کتاب و کتابخوانی باید شاخص‌های فرهنگی را ارتقا بدهیم افزود: ساده‌ترین راه و روش مبارزه با استبداد  کتاب است .

ریواده تصریح کرد: اولین گام شکل گیری فرهنگ کتابخوانی ، در خانواده است و باید این ضرورت در سبد خانواده تعریف شود. کتابخوانی باید به عنوان فعالیت فرهنگی در مدارس، دانشگاه ها و در میان دانش آموزان و دانشجویان تببین شود .

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تاکید کرد: رسانه ها و فضای مجازی در تببین فرهنگ  مطالعه و کتاب خوانی باید نقش آفرین باشند .

وی ضمن تاکید بر ضرورت ارائه برنامه های اقدام محور در زمینه کتاب و کتابخوانی از سوی دستگاه های فرهنگی گفت: ایجاد جریان فرهنگی باید در جای جای استان در سطح شهرستانها و بخش‌ها و روستا ها مورد توجه قرار گیرد .

ریواده اظهار کرد: باید از همه ظرفیت ها اعم از  استاتید و دانشجویان و دانش آموزان و هنرمندان درحوزه تبیین فرهنگ کتاب و کتابخوانی بهره گرفته شود .

وی گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی نشست با کتاب فروشان وفعالان عرصه کتاب در دستور کار قرار گیرد و مسائل و مشکلات آنها احصا شود .
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha