• چهارشنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401081812782
  • منبع : نمایندگی کردستان

توانمندسازی معلمان؛ آغاز تحول در آموزش‌وپروش

توانمندسازی معلمان؛ آغاز تحول در آموزش‌وپروش

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ارتقای توانمندی، بهسازی آموزش و مهارت‌افزایی معلمان آغاز تحول در آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

طالب محمدی، در بازدید از دوره تخصصی دو روزه معلمان جدیدالورود به مدارس استثنایی که امروز، ۱۸ آبان‌ماه در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، گفت: ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان، طراحی آموزش اثربخش و تقویت زیرساخت‌های آموزشی از اساسی‌ترین اولویت‌های آموزش‌وپرورش استثنایی است.

وی افزود: ۲۶۰ کلاس درس در ۷۴ مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستای به بیش از هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه استان خدمات آموزشی، پرورشی،حمایتی وتوانبخشی ارائه می‌کنند.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه دوره‌های تخصصی در راستای بهبود کیفیت فرآیند آموزشی و توانبخشی به منظور ارتقای سطح عملکرد معلمان برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۳۳ نفر از آموزگاران شهرستان‌های بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سقز، سروآباد، سنندج، دلبران(قروه)، کامیاران و مریوان در این دوره شرکت کردند.

وی ارتقای توانمندی، به روزآوری دانش، بازآموزی و رشد حرفه‌ای معلمان، کیفیت‌بخشی به امر آموزش، بسط عدالت آموزشی، توسعه فرصت‌های برابر و افزایش مهارت‌های تخصصی معلمان در جهت ارتقای سطح کیفیت آموزش به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را از اهداف برگزاری این دوره ۲۴ ساعته ذکر کرد.

محمدی افزود: معلمان در مقاطع و شرایطی خاص از فعالیت کاری خود به کمک مستقیم راهنمای آموزشی نیاز دارند که این کمک برای اصلاح فرآیند آموزش در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و در چارچوب نیازها طراحی و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به رشد سریع تکنولوژی و تأثیرات عمیقی که در مسائل آموزشی و تربیتی به همراه دارد، گفت: اتخاذ روش‌هایی که هماهنگ‌کننده برنامه‌های آموزشی با توسعه تکنولوژی و تأمین نیروی انسانی ماهر و متخصص باشد ابزار مهمی در ارتقای کیفیت خدمات و نوآوری است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان ادامه داد: هراندازه معلمانی فعال و پویاتر داشته باشیم به همان اندازه دستیابی به اهداف عالی آموزشی راحت‌تر خواهد بود، چراکه توسعه در جوامع مختلف به واسطه آموزش‌وپرورش و تربیت نیروی انسانی ماهر در آن جامعه شکل می گیرد.

وی در پایان تربیت معلم را از جمله حساس‌ترین و مهم ترین مؤلفه‌های نظام‌های تعلیم و تربیت دانست و یادآورشد: موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام‌های آموزشی، منوط به توانمندی‌ها و قابلیت‌های حرفه‌ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه‌ها در محیط واقعی و کارگزاران حقیقی آموزش‌وپروش هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha